November 9, 2013

NaSI Dan LaUK

 Sesi tayang nasi dan lauk.
Ampun....jangan marah ya.

Time malas tapi nak makan nasi,
telur mata, salad dan sambal belacan
pun jadik.

Bila rajin, jadilah lauk macam ni, 
kari udang galah, dan tenggiri goreng.

Udang dan telur lagiii...tapi dah jadi sambal
udang+petai.

Nasi dagang mesti dengan
kepala ikan kalau tak,
tak ngam.

Yang gini pun layan juga
Meriah dengan warna ceria
tapi sedap !
*******************

Pencuci mulut yang buat kita menjilat
sudu...cheesy yummy..
kek cheese meleleh
namanya, kawan yang jual.
Yang ni pulak blueberry cheese..
juga sedap gilos!
Dah makan yang manis ni kena 
minum air masak,
 boleh juga pekena kopi o
secawan..tak pun semug!
Bye...selamat berhujung minggu..!



17 comments:

MulutPayau said...

wahhhh semuanya menggoda kalbu...
Tak berkelip mata tengok makanan tu semua.....

p/s..selamat berhujung minggu..
Ceria2 sokmo...

umi alya said...

semua sedap.. ada lagi?

umi alya said...

semua sedap.. ada lagi?

akmall said...

Menyampahnya kak!!! hahaha. saya tengok kecur air liur saya.. eiii..ni rasa nak makan lagi dengan banyak nih...akak!! jangan post makanan lagi yer.. menyiksa jiwa nafsu makan saya je...hahahha... tapi semua nampak sedap.. itu yang menyampah tu...hahaha

Gee GTG said...

cis.. lapar la pulak.. uwaaa..
adeh..^^

whitecappuccino said...

@akmall: haha! saja mmng nk buat akmall menyampah.

whitecappuccino said...

@umi alya: ada...tak larat nak upload hehe

Sam Banjamin said...

semua penambat selera... memang pandai makan n pandai mengkombinasikan lauk... syukur la ye.. makmur hendaknye..

Papa Mifz said...

PM pernah cuba makan nasi dagang tapi tak berapa minat lah...huhu

the malay male said...

kalau dah lapar... nasi dgn kicap pun boleh abissss.

Amie said...

bila nampak cheese kek meleleh tu... ha haaaahaa..rasa nak makan sampai licin habis.

Cik Nur™ said...

terkebil2 nur tgk menu akak..semua nampak sedap..!!

Wak Gelas said...

wak tenok pon sodapp tuuu.,uhHUU

t.a.t.a said...

saya nak komen gambar 1st. awat sikit bebenor sambal nya? tak makan pedas eh? hehehe

elly nadyra said...

amboi dia wat entry gini lak ye hehehehehhee
paling suka kek cheese meleleh tu, nampak tempting gila ar
salad siap ada strawberry, mmg terbaek la

Daddy Ziyyad said...

Tu diaaaaa...bila rajin, kari udang galah pun ada! hahaha

kasihredha said...

Ailio meleleh doh ni
Semo Sedak2 blako

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...