Showing posts with label trip. Show all posts
Showing posts with label trip. Show all posts

March 19, 2013

ScHooL TRiP: TaK HaBiS LaGi

Cameron Highland sinonim dengan strawberi
jadi, gambar strawberi wajib diabadikan di sini
walaupun gambar2 dishoot guna handphone aje!
Yang dah jemu tengok buah ni, sabo je la yer?




Strawberi yang di jual di Taman Agro Al Mashoor
beli sayur sikit di Kea Farm
brokoli memang saya beli
limau

rupa cantik tapi mengapa entah rasa jagung ni 
tak semanis dulu? tawar jer..




Masuk melihat-lihat kat sini


cenderahati

Setiap kali ke sini wajib beli strawberry flavoured tea. 
Sedap dan wangi.
Lain-lain flavour saya tak suka.

Karipap sesat di sini?
hehehe..taakk...makan karipap pusing pas tu
minum teh stoberi ni.


Saya berkenan condiment jar ini so,
rembat satu!

Dah habis entri pasal trip ke Cameron Highland..
terima kasih sudi jeling2 gambar yang tak seberapa ni.


June 8, 2012

PuLaU PiNaNG DaN QuEEnSBaY MaLL

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Sambung citer yang belum habis lagi....

Selepas meninggalkan Mira di Puncak Alam, 
famili masing2 dengan haluan tersendiri, 
kami berempat serta mak mentua bertolak ke Pulau Pinang
 ke rumah kakak ipar yang tinggal di sana juga untuk bertemu
dengan anak lelaki saya yang juga bekerja sementara di sana.
Bertolak dari Puncak Alam dah petang, kami tiba
 di Butterworth dah tentunya malam.
Highway memang penuh sesak dengan kenderaan yang 
tak putus2 tapi semuanya bergerak lancar.

Keesokan harinya kami merentas jambatan P.Pinang, balik dengan feri.

Pemandangan dari atas feri
Butterworth
hampir senja

Papa and the one and only son

Hanya sempat ke Queens Bay Mall, mak aiii! rasa macam 
berada kat Hong Kong/Korea sebab kat situ penuh dengan cha ya nun alif.
Jenuh meronda 7 tingkat yang luas amat sampai sakit kaki dan betis
(dah la sebelum tu dah 2 hari meronda KL dan Kajang)
tapi tak beli apa2 pun.



di Food Court..

sebenarnya waktu ni teringat kari ikan yang
kakak ipar masak kat rumah dia sewaktu kami keluar..
Balik jer dari pulau terus makan nasi kari ikan!
ABC papanya

Seterusnya misi membeli jeruk buah dan FM..
Akhirnya tinggallah mereka berdua bersatu..eh! teringat lagu Forteen :)

daaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...