June 5, 2013

HaLim OThMan KemBaLi Ke SeKoLaH


Ha!...percaya tak  Halim Othman 
deejay suriafm
telah kembali bersekolah? 
Lengkap dengan uniform sekolah, 
 berbaju kemeja
putih, seluar hijau  dan bertie
Tak cukup dengan tu,
 pakai blazer pengawas lagi.
Tak percaya, tengok ni....
.
Halim bersama dengan
kawan-kawan sekolah.

Sebenarnya Halim Othman kembali 
ke sekolah lama kami untuk menghadiri
SESMA Alumni Charity Dinner 2013
yang diadakan pada 1 Jun 2013 lalu.
Sesma ialah Sekolah Sultan Mahmud Terengganu atau dulunya dikenali
sebagai Sekolah Menengah Sains Trg.

Halim merupakan senior saya setahun.
Dengarnya Halim bergegas ke Mydin untuk
membeli uniform sekolah ni.
Kalau tengok betul betul, bajunya berkedut
sebab keluar dari plastik terus pakai.
Bukan main teruja sekali beliau
untuk bersama bekas pelajar Sesma serta 
bekas guru kami.
Halim sebagai pengacara
mengendalikan majlis pada
malam tersebut.
baju tak tuck in nih..hehe

Ulasan seorang senior tentang Halim,
"Susah nak cari orang yang dah glamer 
macam dia, jarang menolak setiap
pelawaan alumni walaupun secara adhoc.
Tanpa banyak berkira, masih kenal dengan
senior, masih sentiasa ingat dengan tempat
dia dididik. Semoga Halim terus maju
dalam bidang yang diceburinya."

Halim bersama bekas guru kami
Cikgu Habib yang forever young.

Betul tak bekas cikgu saya ni awet muda?
Dulu masa saya Form 1 sampai form 5,
beliau mengajar kami. Sekarang masih
lagi mengajar. Sering juga kami berkursus
bersama.
Mantan Pengetua kami, Dato Mohamad bin
Mustafa. Sentiasa mengingatkan kami tentang
jati diri dalam setiap ucapan
beliau. Jarang dapat tengok dia senyum
macam ni dulu.

Dulu mereka saling berkejar-kejaran, kini
mereka bersalam-salaman. Mantan
Penolong Kanan 1 (berbaju batik purple)
kami yang kami panggil Cikgu Mang.
Sering bawa rotan mengejar pelajar lelaki
kaki ponteng dan suka melanggar 
disiplin. Dulu kami takut kat beliau!

Sesi cabutan bertuah.

Sebak dan terharu bila melihat 
gambar-gambar bekas guru kami ini.
Sesungguhnya jasa mereka tak mungkin
terbalas. Di gathering yang akan datang
belum tentu mereka akan dapat bersama
lagi. Semoga Allah sentiada memberkati
hidup kalian semua.

p/s: semua gambar cilok dari FB alumni sesma.


10 comments:

Carl Lesmana said...

wow best nya =D

Papa Mifz said...

dulu kan dia pengetua tuh yang tak senyum mcm sekarang...hehe

Rapunzeel Cikilolo said...

wo...

sporting habis...

:)

Gee GTG said...

wuarghh!!! seronoknyeee..!!!

saya tetiba rindukan sekolah pulakk..
sportinglah halim tu kan..^^

Cik Nur™ said...

sempoi kan halim..
muka dia mcm salah seorang pegawai bank dekat taiping ni...

lebih kurang, :)

Tinta Lana said...

Salam.

Baju halim betul2 baru keluar dari plastik ^^

elly nadyra said...

Wahhhhh bestnya dpt bersama2

fyna said...

sportingnya dia ^_^

iKhRam said...

amboi
kawan2 dia selebriti tu

ada tak main roda impian masa majlis tu?

saya putar halim..

Daddy Ziyyad said...

Cikgu Habib tu mmg forever young la!!! Nampak lebih kuran sebaya dgn Halim Othman..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...