January 6, 2015

TeRaPi MinDa: OrKiD 2014


Hampir setahun tak bercerita 
tentang orkid.
Tak ada cerita pun cuma untuk
kenangan di masa hadapan elok juga saya
simpan gambar orkid  dalam blog ni.


Pokok pokok orkid saya tak ada yang mahal.
Asal bunganya cantik pada pandangan saya,
saya beli jer .




Saya suka bunga orkid ni sebab bunganya tahan 
lama, lebih dari sebulan. 



Orkid orang lain ada rumah/pondok tapi
orkid saya letak atas pagar sahaja.





Spesis yang bawah ni bunganya tahan berbulan-bulan,
texture macam baldu.








Salah satu nama orkid yang saya tahu ialah 
DENDROBIUM.

Sekian 


8 comments:

ewanthology said...

rajin tanam orkid ni...

kartunis hina nabi ditembak said...

salam,

betul klu lelaki renung sportrim utk ketenangan klu pompuan ada yg renung bunga



http://toadjitsu.blogspot.com/2015/01/kartunis-hina-nabi-muhammad-ditembak.html

wahida said...

mak aiiii, banyaknya orkid akak...
paling cantik yang hijau tu...sumpah saya suka tgk...rasa sejuk je jiwa ni...

sudipVSsenduk said...

cantiknya orkid dan luasnya kawasan rumah.. penat nak menyapu hahaha

sudipVSsenduk said...

cantiknya orkid dan luasnya kawasan rumah.. penat nak menyapu hahaha

tiga lalat said...

Salam. hee chanteknya orkid.

Aku Penghibur said...

CANTIKNYA POKOK ORKID... TENANG JIWA

Jom Vote blog acik bagi msmw

zik said...

cantik semua orkid2 nih... hati jadi tenang jer... jiwa jadi jiwang..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...