June 30, 2011

KaLaU MaTi, GeRenTi TaK SeDiH.

Jumpa lagi!!

Sape pulak yang mati?? Tak delah, rasanya banyak sangat kisah mati kat blog saya ni terutama sekali kucing..asyik sedih memanjang. Jadi sekarang tak nak dah citer kisah sedih kucing mati.  Oleh  yang demikian, saya rasa ada baiknya saya bela orkid jelah. Kalau mati pun takder lah saya bersedih sebagaimana kucing mati. Tak gitu??

Inilah antara orkid saya yang sedang berbunga..Kalau orang lain siap buat tempat gantung orkid, saya punya paling simple. Tak der gantung2 punya. Pasu orkid letak atas simen ajer. Alhamdulillah, berbunga juga akhirnya. Ada antaranya yang dah berbunga kali ke dua.






Puas hati saya dapat tengok orkid2 ni..Kalau sampai masa orkid ni layu dan mati, yang pasti saya tak sedih lagi. :)

11 comments:

mOnAlEa™ said...

sukanya tengengok orkid putih tu. mak lea kat kuching orkid putih tu berbunga dekat nak 7 bulan kak.dahlah tangkainya panjang.bunga pun besar2x.

noor said...

lawanya cik nor..sejuk mata ngan atio bila tgk bunga kan kan

Hanis Azla said...

cantiknya orkid2 akak ni.. betul juga tu, klu pokok tu layu dan mati takdelah kita sedih sangat..

whitecappuccino said...

@Monalea:ya ke? a'ah bunganya besar
@noor:tq noor
@Hanis Azla: :)tq.

Rozuan Ismail said...

pak cek suka bunga orkid tapi tak kesempatan lagi nak tanam

Rozuan Ismail said...

wan suka orkid tapi belum berkesempatan nak tanam

noor said...

cik nor jg orkid ni susah x

whitecappuccino said...

@wan: beli anak letak dalam pasu jer..
@noor: tak susah pun siram 2-3 hari sekali, letak baja seminggu sekali..tu jer..

Siti Safiyyah said...

wahh ciknor dah ada peneman baru.. hehe ^___^


psstt... Blog Assignment Jejaka Terhangat: Aku Suka Blog Ni

♥ Princess ♥ said...

sukanya!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (^___________________^)

Farah Shamsudin said...

kak, ibu saya suka sgt orchid nii..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...