July 3, 2011

AKu MeMaNG PeLuPa

Grrrrr!!  Geram  kat diri sendiri!
penyakit absent-minded melanda diri entah untuk yang ke berapa kali.
Rugi duit satu hal, geram tak dapat nak buat kerja satu hal pulak.


Tadi saya masuk ke kedai buku dan membeli
3 buah buku kerja untuk rujukan. 
Selepas membayar lebih kurang RM15 saya meninggalkan kedai tersebut
dan berlegar2 di tempat lain.
Setelah masuk kereta teringat buku tadi tapi ingatkan ada dalam 
beg plastik yang dibawa anak.


Dah sampai separuh perjalanan pulang teringat balik pasal buku tu.
Cari punya cari memang buku tu tak de dalam kereta.
Entah mana saya tinggal langsung tak ingat.
Lepas bayar juga tak ingat saya ambik ke tak beg plastik berisi buku tu.
(Selalu jugak beli barang lepas bayar terus belah tanpa barang yang dibeli)
Nak patah balik memang tak berbaloi dengan jalan yang jem...
Nampak gayanya terpaksa la beli buku lain esok.
Geram betul!!

10 comments:

Shafiq said...

Hadoila.. kesian akak.. nak wat camne. Sabar ye akak. :-)

Siti Safiyyah said...

fuh rugi betul kalau macam tu ciknor.. 30ringgit melayang macam tu jek..

delarocha said...

pelupa.. huhu
faktor umur kot :-)

amataresu said...

sangat tensen bila lupa sesuatu kan..saya pnah hilang beg mekap yang berisi mekap2 baru, baju sejuk kesygn & mcm lagi...suma gara2 lupa letak di mana...makin meningkat usia makin menjadi2 plak kelupaan tu

whitecappuccino said...

@Shafiq: ye la..huhu
@Siti:tu la..ni nak gi beli lain pulak
@delarocha:setuju..hehe
@amataresu:sayangnyaa..setuju sgt2..makin lama makin menjadi2..

noor said...

kena mkn kismis nih cik nor hehehhe

padlie said...

Biasa la tu..
Jarang2 tumpuan kita hilang jap..

Kalamhati said...

huhu takde rezeki..makan kismis cik nor..insyaAllah

wahida said...

kak, saya pun pelupa kak, nak2 lagi bila dah beranak dua ni...sampai suami saya pun marah saya pasal pelupa saya tu...adeh la...

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
gua kekadang baca blog lu..tapi lupa mau komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...