May 2, 2013

HanCuSs DaPuRKu

Ohhh...ada alasan cuti masak sehingga
dapur baru dibeli.
Semalam selepas 2 jam siap masak
dapur saya tiba-tiba jadi macam ni...
retak seribu....hancusssss
macam cermin kereta retak kena
serpihan batu.
Ada juga serpihan kaca yang terpelanting.

Nasib baik sewaktu kejadian
kerja masak memasak telah selesai.
Anak panggil saya katanya
"pecah"..ingatkan pinggan pecah
rupa-rupanya cooker yg pecah.

Cooker ni jenama ELBA dibeli tahun 2006.
Samada lasak digunakan
ataupun tempoh hayat dia
hanya 7 tahun je.
Sebenarnya dah lama nak gi cari
cooker baru sebab api sebelah  dah 
berwarna merah campur biru
tapi tak berkesempatan.
Rupanya nak tunggu dia retak dulu..

Misi mencari cooker baru!







18 comments:

Zura Lee said...

huhuhu ngeri plk bayangkan cermin dia terpelanting ke atas time tgh masak...

Daddy Ziyyad said...

Errrkk..boleh pecah tu....Kena hati2..sebab dapur rumah saya pun jenis macam tu

m.u.l.a.n said...

haaaa...!!! pesal jd lagu tu..? baru ada hajat nak beli camtu..

Gee GTG said...

salam kak..
wuish..bahayenye..
macam manalah boleh jadi gitu.ye..
tapi tak pe..
dari sudut positivenyer..
yeay !!dapat cooker baru..lalalala..^^

Rozuan Ismail said...

macam tak tahan lama je

g0m0k9enDek said...

bahayanya kak..

Papa Mifz said...

sampai mcm tuh sekali retaknya yer...huhu

Rapunzeel Cikilolo said...

rezeki mengundi la ni

:)

kasihredha said...

Bahayo nyo
Nasib baik tak dok apa2 yg berlaku

umi alya said...

untungnya dapat dapur baru..

norh said...

mesti lagi semangat masak lepas dapat dapur baru ni..

the malay male said...

cari lambat2 pun takpe...lama skit cuti memasaknya..huhu

Cik Nur™ said...

perghh..mmg retak seribulah...
puncanya kenapa eh..
tapi lama jugak pakai tu..7tahun...

ZWAN SABRI said...

Adoi bahaya jugak ye.. as conclusion, barang2 dapur kena guna palg lama pon 5 tahun n then kena beli baru.. huhu

Hanis Azla said...

Salam kak..

selamat membeli dapur baru ya kak.. dapur rumah mak mertua dan dapur adik saya pun penah kena macam tu.. siap terpelanting kacanya.. takut juga kan..

sudipVSsenduk said...

ho yeh! ho yeh!
dapat dapur baru!!

Tinta Lana said...

Saya tak mampu bayangkan kalau retak2 tu berlaku time tgh memasak. Dgn panas api, mau terpelanting kaca2 tu.

Mujur takda pa2..

Maybe dah smpai hayatnya, hehehe. Selamat bercuti dari mendekati dapur,hehehe

Amie said...

Oooohhh takut juga bila dapur jadi gini... memang kena tukar baru tu WC.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...