July 15, 2013

CaBaRan RaMaDhan Ke 6


Tisu Premier kotak besar dah tinggal
tak sampai separuh.
lepas sehelai demi sehelai
ditarik keluar
hidung dah merah, perit,
tersumbat, mata pedih
kepala sakit berdenyut-denyut.
tension  la demam selsema 
kali ni....
No wonder la budak kecik
meragam bila demam selsema.


35 comments:

the malay male said...

dugaan

Rapunzeel Cikilolo said...

same la kite demam...

Papa Mifz said...

cepat sembuh yer kak...

Rozuan Ismail said...

Salam Ramadhan.semoga cepat sembuh

Carl Lesmana said...

Mama, kita sama .mizi demam terus . mizi hari ni macam meroyan je pergi sekolah , dah la nak kena panjat bangunan tingkat 3 , lima nam kali turun naik . kepala pening .

Teena Tna said...

Get well soon kak

kalau selsema rasa susah nak bernafas kan, hidung dah tersekat...

Cik Nur™ said...

nur faham bagaimana rasa itu..
semoga cepat sembuh ye kak...

Sam Banjamin said...

banyakkan minum air... air suam lebih elok... lebih afdhal letakkan sesudu madu dan perahan limau lipis... insya allah... bertabah lah hati...

pena rozie said...

Sabar... dugaan di bulan ramadan....

JunAina said...

Semoga cepat sembuh ya. Ujian Ramadhan.

Al Kisah said...

g je klinik.. tak elok simpan hingus lama2 dalam hidung..

elly nadyra said...

alahai kesiannya dia, jaga kesihatan ye!

Amie said...

Siannya... agaknya kurang rehat tu WC, kalau dah makan ubat nanti, rehat cukup2 ye WC.

m.u.l.a.n said...

sabar sis... makan obat malam nanti ya..

sudipVSsenduk said...

dugaan semasa berpuasa :)

WAHIDA ALIAS said...

kesiannyaa..get well soon

Hanis MY said...

get well soon kak nor.. hanis ni batuk tak hilang2 lagi uwaaaa dugaan jugakkk

Daddy Ziyyad said...

kena rajin2 buka puasa minu fresh oren ni...:)

Nur-nba said...

Semoga akak.cepat sembuh.. Ada beberapa orang anak murid Nur pun kena selesema teruk sampai terpaksa minta cikgunya tisu.. Jangan lupa makan ubat tau..

ctpayong said...

kakCT pun alami masalah yang sama. badan memang tak tentu rasa. nak berkuat...cepat letih & penat. di perbaringan saje pun badan boleh jadi letih lesu.

semoga Allah tambah rasa sabar & tabah atas ujianNya. آمِـــــــــينْ

ieda immi said...

aduhhh demam kak !

cepat2 sembuh ye kak ..

wahida said...

akak!! samalah kita!! saya pun selsema batuk bagai ni...mmg mencabar betul di bulan puasa ni...

cepat baik ye kak...

NM03 said...

huk aloh ... deme puloksss... pah lagu mano? bereh dok ko?

MulutPayau said...

semoga cepat sembuh....

Ema Johari said...

moga cepat sembuh yer

BUNDA a.k.a KN said...

assalam,

cabaran tu...

Suki Man said...

sabar ye nak hapuskan dosa kecil..

Farah Shamsudin said...

fara memang tak suka demam sesema.
terima kasih ye kak sudi singgah teratak fara,

sudipVSsenduk said...

awak dah sihat?

Lelaki said...

sabau je la.

Pondok Usang said...

semoga lekas sembuh.. rasanya waktu ku tulis ini komen barangkali kamu sudah sihat.. =)

Sya_Merpati Putih 88 said...

semoga kamu cepat sembuh, jangan lupa makan ubat dan ikut pesanan Doktor..take care...

Papa Mifz said...

selamat hari raya buat akak sekeluarga...

maaf zahir batin yer...:)

Rozuan Ismail said...

Salsm Aidilfitri WC.

P/s jemput datang umah ye

norh said...

Salam aidilfitri kak..enjoy holiday... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...