September 13, 2013

BuaH BinJai KaW KaW PunYa!

Salam Jumaat.
Kenal tak benda kat bawah ni?
inilah namanya buah binjai.
Pernah makan?

Senang sangat nak buat ,lepas kupas kulit,
hiris kemudian tabur garam dan gula
simpan je dalam peti ais sekejap.
beberapa hari pun tak pe.

Yang ni pemberian adik ipar, 
dia beli sebekas ni RM3. murah sangat laa.
Saya boleh habiskan sebekas ni sorang
sekali hadap hehe..
Sedap tau! tak caya try la!
hingga menjilat sudu tau!



15 comments:

umi alya said...

x masam ke?

Rapunzeel Cikilolo said...

menceceh air liur kite...

haha!

whitecappuccino said...

@umi alya: masam2 manis

Ayuni said...

hm, xske jaruk...

t.a.t.a said...

kenapa kena rendam? memang kena rendam ke?

the malay male said...

sedap ke..saya tak pernah rasa lagi buah ni walaupun dah 31 tahun hidup...huhu

the malay male said...

sedap ke? saya tak pernah rasa buah ni walaupun dah 31 tahun hidup..hehe

Gee® said...

Tak pernah cuba... nmpk terlior

whitecappuccino said...

@tata: tak perlu rendam, air buah tu keluar tu yg berair tu.
@malay male: sedappp..try ler :)
@gee: try ler dulu klu ada

Papa Mifz said...

hmmm...PM tak pasti samaada pernah makan buah tu atau tidak...huhu

norh said...

Tak pernah jumpa pun buah ni...

Al Kisah said...

x pernah try lagi buah nie

Cik Nur™ said...

tak pernah tgk sebelum ni..
ini pertama kali...

nanti nak carilah.. :)

Zura Lee said...

ya allah tubik air liur zura...

elly nadyra said...

ya Allah, kecur air liur saya tgk gambar dan baca entry nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...