April 18, 2011

BenGanG!

Serius!!! 
saya BENGANG!
BENGANG kat sorang hamba Allah.
entahla..saya bukan jenis yang suka BENGANG kat orang
tapi bila fikirkan balik, 
ada sebab saya patut BENGANG.

Semuanya gara2 duit.
Adala hamba Allah ni beli something dengan saya,
memikirkan teman,  walau tak pernah jumpa, 
susah payah kita poskan  tuk dia.
Bukan nak meniaga sangat pun
 cuma nak membantu.
Dahla kita amik harga modal ,
 kalo jual kat orang lain time tu jugak
dapat duit balik.

Oklah..bila dah dapat benda tu saya 
tak minta pun lagi bayaran.
maybe dia tak da masa nak gi bank. 
saya ok jer lagi.
Dah hampir 2 bulan, dia wat derk jer,
kalo kaya saya tak kisahla.

Sebab terdesak, 
saya sms dia tanya bila saya boleh
dapat balik duit saya 
(walau saya rasa malu  bab2 minta duit ngan orang ni)
Terpaksa!
tapi boleh ker dia jawab,
ayah dia baru operation, pakai duit banyak,
lagi satu hubby dia marah beli benda tu 
therefore, hubby dia tak nak bagi duit!
SO????
apa maksud dia???

Boleh pulak dia jawab macam tu??
kenapa masa  nak beli  tak tanya hubby dulu?
Lagipun masa dapat barang tu, ayah tak operate lagi
nape tak boleh bayar? sikit2 ke dulu,,
Lagi satu, kalo rasa tak mampu  nak bayar,
nape beli in the first place?
bukan rega ribu riban pun!

Entahlah, 
saya tak faham
dan saya memang BENGANG!
saya tak jawab pun sms dia.

Sorry, melepaskan rasa BENGANG kat sini,
rasa bersalah buat begini tapi saya juga manusia biasa.





8 comments:

KM7 said...

zaman sekarang susah mau percaya pada semua org...usahkan kawan baik...saudara mara pun tak blh percaya...suka ambik kesempatan!

azwa amani said...

sabar yer sis...

mommylavender said...

salam nur~ mmg patut n layak pun nur bengang cam gitu..lau mommy pun lebih lagi kot. rase diri di perbodohkan pulak...pada hal benda dah amek..bayar la kan.mommy mmg pantang orang ckp bebelit ni..ase nak empuk jer lau depan mate..kite manusia biasa nur..punya perasaan marah n mcam2..normal la kan

Shafiq said...

Sakit ati woo orang buat macam tu..

kizmyself said...

inilah masalahnya..masa nak tergedik gedik..dah dapat lagi ler mengedik..sabar cikgu..

whitecappuccino said...

@KM7:setuju sangat2.
@azwa: cuba bersabar huhu
@mommy:wslm, tu la, rasa cam bodoh jer
@shafiq: memang sakit ati!

whitecappuccino said...

@Kiz: hehe..lawak lak..tergedik gedik! menggedik!

ewanthology said...

bab duit ni sensitif skit... next time hati2 k

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...