May 9, 2012

SenTaP, PiLu...TeRKeJuT!

Assalamualaikum..

Hati benar2 tersentap bila tengok video dan berita
tentang bayi yang didera oleh ibu
yang takde hati perut tu.
Rasa macam masa tu jugal nak lenyapkan pompuan
tu dari dunia ni !!
Sadis!

Untuk mengalih ingatan dari visual yang
menyanyat hati itu,
Jom kita layan gambar berikut
(walaupun gambar kureng berkualiti).

Sawah lagi??
maafla kalau ada yang dah bosan tengok sawah padi
kat blog yang tak seberapa ini.
Ada cerita sebenarnya..
sebab tu ada gambar sawah lagi .

jap..jap!

gambar ni diambil sebelum padi masak

yang ni pulak kat kawasan lain tapi padi telah dituai.

ok..ok..
tengok gambar kat bawah ni pulak..

belukar di tepi sawah

 Minggu lepas sewaktu melalui kawasan ni 
 (jalan kampung tapi standard jalan besar)
selepas balik dari
mengajar kelas tambahan malam,
dalam pukul 10.15 malam,
dari jauh saya ternampak sesuatu merintangi jalan.
Bila dah dekat baru nampak jelas melalui suluhan lampu kereta.
TerkezuT sekejap!


Rupanya...
sesuatu  itu ialah
.
.
.
.
.
.
.
ULaR SaWa 

yang panjangnya lebih dari separuh/sebelah jalan raya !
nasib baik saya sempat mengelak ke kanan
kalau tak, tentu saya dah langgar ular tu!
Ular tersebut sedang melintas jalan dari belukar
 ke sawah di seberang jalan.

Nama lagi kawasan belukar ,
Patotla ada ular sawa pun!


24 comments:

Deru Ombak said...

Assalamualaikum cikgu ..
Kakya baru leaps tengok video ibu kejam itu. Sakit hati.

Gambar: ekcelikan cikgu..tengok gambar alam ni macam sebahagian dari terapi jiwa, minda dan roh.

Semak dan belukar dah jadi habitat semulajadi ular sawa. Hati2 memandu waktu mlm k.

kasihredha said...

ppuan tu psiko kot kan...siannya anak tu.
Ular sawo??? ishhh takutnya

whitecappuccino said...

@Deru Ombak:wslm kakya..memang geram sungguh! betul tu..tima kasih kakya..
@kasihredha:mungkinlaa..yo la..ular sawo!

Selendang Merah said...

td masa SM tengok pon memang rasa marah sgt kat popuan tu tergamak dia buat bayi tu macam tu...

cantk gambar sawah padi..dulu masa belajar kalau tekanan jew sm mesti lepak kat sawah padi tuk tenangkan jiwa..:)

Shafiq said...

suka tengok pemandangan sawah..:-)

pena rozie said...

takut gan ular...

Hanis Azla said...

sedih dgn kes tu.. klu saya pun terkejut juga kak.. mahunya mengigil2 dalam kereta..

anisalya said...

masa ambik anak2 sekolah sya terlanggar ular. Ya Allah terkejut jugak. tiba2 keluar dr semak. mmg tak sempat mengelak.

sissyira said...

salam

sedih juga tengok berita semalam, tp y heran knp y merakan tu x pukul mak y pukul budak tu...geram sgt..


seramnya ular..nak sebut pun dh geli je rasa.huhu

Papa Mifz said...

mmg sakit hati bila tgk video tuh...

Crew Fathi said...

Teringat la halaman kat kg.. Huhu.. Waaa.. Mau balik kggggg!!.. Tapi cuti x dapattt... Huhuhu

Cik Nur said...

Ular sawa...uuuu...mesti beso kan kak..bahaya tu..!

Ayuni said...

ske tgk!

Cik Nur said...

hihihi...a'ah..meroloh tu tido.. :)
bahasa org perak..hihih

Dieyna said...

Habitat semulajadinya belukar... risau jugak kan..berhati2 memandu di waktu malam

Farah Shamsudin said...

Ya Allah.. Ular Sawa? aduhai.. ngeri!

zubect said...

nsb baik x jd ape2, lo langgar tu nhas gak uw

m.u.l.a.n said...

gila punya video tu.. memang tak sanggup nak tengok..

ulor sawa..!!!! takut..!

ain dzaya said...

ain tgok gak video tu..sangat sadis budak tu. yg ain geram sangat pasal, org yg rakam tu. np dia tengok aje,,np dia rakam je..pastu marah2 guna mulut...bukan nak halang pmpn tu dari terus pukul budak tu..hmm..kesiannye bayi tu..

Mr.Clive said...

wahhh seramnyerrr!larrriii cepatttt! >_<

Hanis MY said...

tak tgk video tu huu tak sampai hati....

eee hanis mmg geli dan takut dgn ular dan juga benda2 slimey yg lain... huhu...

kay_are said...

tak tengok lagi tapi tengok reaksi mak sembang ngan makcik pasal video tu, leh imagine cane kejamnye.. marah gile mak mase cite pasal video tu..

wahida said...

tu sbb saya suka balik kampung sbb kampung saya ada sawah...hehe..

sudipVSsenduk said...

saya suka sawah, kalau tengah menguning lagi suka...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...