August 8, 2011

MaK SaMPai HiRuP KuaH!

"Mama! mak kata Ikan Asam Pedas mama buat tu sedap!"
"Mak sampai hirup kuah"
Itulah kata-kata anak saya baru ni 
selepas saya kirim lauk Ikan Asam Pedas
untuk mak bersahur.

Biar betul!!
Bukan senang mak nak puji masakan saya
sebab kami semua tahu yang mak memang cerewat 
pasal makanan/masakan.
Kalau masak gulai ayam terutamanya, 
mak mesti komplen..ada saja yang tak kena.
Apa taknya, mak kalau masak gulai ayam mesti
letak kerisik bagai..bila saya yang buat,
main campak2 bawang hiris dan halia,
nak cepat katakan..
Tapi anak2 dan suami makan ok ajer.
Jadi kalau mak dah cakap macam tu
maknanya...memang sedaplah tu!
Hehehe..boleh la masak asam pedas 
lagi lain kali.
Oh ya, Asam pedas saya
tak tumis cuma rebus, atau
dipanggil Singgang Asam Pedas.

sumber:sawanila.com

10 comments:

ZWAN SABRI said...

lepas ni bolehla buat kenduri asam pedas tu.. nak rasa jugak kesedapannya.. HAHA

MySuaraBlog: Kenangan Singgah Sahur

Hanis MY said...

wee bestnyaa nk la jugakkk huhu...
kak nor..selamat berpuasa...

mMoOnN aAlLeEaA said...

asam pedas kalau kena gayanya memang sedap...lea pun lama dah tak masak asam pedas

amie said...

Assalamualaikum.
Lamanya tak datang sini. Selamat berpuasa, sihat tak?

Asam pedas memang sedap, masak2 air macam singgang pun sodap!

Hanis Azla said...

memang sedap betullah tu kak sampai mak pun puji.. good job kak.. kalau buat lagi bolehlah kirimkan utk saya pulak.. he..he..

whitecappuccino said...

@amie:selamat berpuasa amie..sihat alhamdulillah.
@monalea:akak jrang masak ni dulu takot tak jadi
@Hanis MY:hehe..selamt berpuasa hanis
@ZWAN: eh..sampai nak buat kenduri tu tak laa..

akmall said...

wahhhhhhhhhhhhhhhhh.... hebat kak WC... len kali buat cincai2 je... ye la..lau buat teratur tak best...so..campak je..mesti sedap...hehehee

Shafiq said...

sedaap.. :-)

delarocha said...

nasib baik tak berminat sangat dengan asam pedas, klu tak meleleh gak air liur tgk pic tu, hehe

ini cik ita said...

ni kami org johor pgil masak singgang. memang sdap hirup kuahnya. pada saya ni lbh sdap dri kuah sup...menyegarkan...sruuppppp....adeh kecur da ni kak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...