September 27, 2012

TemPaT BeRTeDuH

"Pokok yang rendang jangan ditebang.
Tetapi, kalau ditebang boleh ditanam yang baru
namun pokok yang baru belum tentu berdaun lebat dan rendang."

(pinjam kata2 seseorang)



15 comments:

the malay male said...

Sila kupas maksud yg Ingin disampaikan dlm bahasa mudahnya.... Saya x berapa dpt tangkap maksud tersiratnya... Hehe

Cik Nur said...

setuju dengan ayat ni.. pokok baru belum tentu boleh berikan keselesaan yg sama dengan pokok yg telah di tebang..!

nak jelaskan pun nur tak reti..hihih

Nurul Iman said...

maknanya hargai apa yg sudah benar-benar menjadi milik kita...=)

Carl Lesmana said...

sastera tu :)hehe

Anisa Anuar said...

wahhhh....betul2 ayat perlambangan ni..

ieda said...

setuju sgt2 ... ;))

whitecappuccino said...

terpulang kpd interpretasi masing2...:)

whitecappuccino said...

betul la jgk tu nur

whitecappuccino said...

betul tu...

whitecappuccino said...

:) yer ke

whitecappuccino said...

tafsirkn...

nur said...

sama ke macam..
air yang tenang jangan disangke takd buaya..
atau
mendengar guruh di langit, air ditempayan dicurahkan..

BAJET 2013: YEAY DAPAT rm250

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Ungkapan utk sang somi2 d luar sna....hihi...

whitecappuccino said...

@qaseeh: betul jgk tu haha...

whitecappuccino said...

@nur: yg bwh tu lebihkurang la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...