April 17, 2013

TeH TaRiK "OFF" MeNu


Terima kasih diucapkan kepada kawan-kawan yang 
berkunjung dan mendoakan kesihatan suami.
 Alhamdulillah dia dah sihat namun masih lagi mc 
hingga minggu depan.
Secara ringkas suami diserang stroke 
sebaik turun dari kereta balik dari sekolah.
 Dia tak pernah ada darah tinggi 
mahupun kencing manis
tapi paras kolesterol yang tinggi iaitu 8.5.
Sekarang papa ambil ubat untuk cairkan darah
dan menurunkan kadar kolesterol.
Pemakanan kena jaga.
Antaranya tiada lagi teh tarik untuk papa,
kalau tak teh tarik 2 kali sehari dia minum.
Lupakan juga sup daging kegemarannya.
Lemak-lemak juga minyak perlu stop dulu.

Tertarik dengan pelekat di tangan papa ada 
gambar teddy bears.



11 comments:

the malay male said...

kurang manis dalam minuman, lebihkan manis dalam senyuman :-)

Gee GTG said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Gee GTG said...

salam kak..^^
saya komen balik..
x pe.. saya paham.. saya pon pernah terbuat macam tu..^^

semoga suami akak semakin baik..dan sihat..^^

Anisa Anuar said...

xpe... kena la off teh tarik...utk kebaikkan jgk.. moga sihat kehendaknya.. =)

Cik Nur™ said...

teh tarik kena elakkan la lepas ni....makanan bersantan....

ermm..nur pun tertarik dgn pelekat tu...comel..hihih :)

Carl Lesmana said...

lega papa dah okay =) no more teh tarik papa. no more sup sup daging . no more fat fat . =) kurangkan apa yang patut .

ma : tengok pelekat di tangan papa teringat time mizi masuk wad dulu . hihihi .btw teddy bear comels.

elly nadyra said...

alhamdulillah dah balik....so lepas ni papa kena jaga makan dan minum, pastinya mama la kena monitor kan!
comelnya pelekat tuh....gambar bear lagi!

Papa Mifz said...

semoga suami akak berterusan sihat, nampaknya kena jaga pemakananlah lepas ni yer...

ieda immi said...

aduhh semua kena jaga kak ..
skrgh nie macam2 .. makanan dah jadi racun huhuh

Zura Lee said...

Mmg plaster dia ada gmbr katun yerk... Kiut jerk... Get well soon !!

NoorVictory said...

Dulu makcik saya gitu jgk kak. Semua sihat je, jaga kesihatan sgt2. tapi strok sbb stress. Huhu. Makcik saya pun cikgu jgk. Alhamdulillah skrg dah sihat dan sgt menjaga kesihatan. Dah berjaga sgt2..

Semoga suami akak cepat sembuh dan dapat kerja balik macam biasa. :)

p/s: Comel je tengok plaster tuh ;p hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...