October 3, 2011

Oh! Di MaNa MaTaKu???

Assalamualaikum!
Apa khabar kawan2? sihat hendaknya ya..buat masa ni selsema saya makin teruk dan suara pulak dah semakin kasar gara2 sakit tekak ni. Harap-harap esok tak melarat..letih rasa.


Menambahkan lagi letih saya hari ni, mata saya entah ke mana hilangnya..Saya hanya sedar tentang kehilangan cermin mata/spek tu sewaktu masuk dalam kereta   nak balik rumah, puas mencari  namun pencarian hanya sia-sia. Saya langsung tak ingat bila kali terakhir saya pakai spek tadi.  Sebab apa tak ingat? sebab, saya jenis yang pakai cermin mata waktu perlu saja (bila perlu melihat sesuatu dengan jelas) ..walaupun mata rabun jauh yang  kronik!


Saya kerah pelajar  cari di kelas (siap tanya pelajar saya pakai tak spek masa kat kelas tadi..dorang jawab tak!), di kantin (kawan saya cakap masa tengahari makan kat kantin saya pakai, sebab nak tengok lauk dengan jelas..hehe)  dan bilik namun semunya tak membuahkan hasil..lama jugak mencari. Akhirnya terpaksa la saya memandu balik meredah malam jalan dalam keadaan rabun (nasib juga tak hujan!)..alhamdulillah sampai jugak kat rumah.. 


Esok, kena teruskan pencarian...harap2 jumpa la, tak kuasa nak labur duit lagi.
Siksa la hidup bila mata pencarian hilang.  Jadi, yang ada mata/cermin mata tu,
jaga elok-elok ya!

12 comments:

Amie said...

Selamat pagi WC,
betul tu... kalau dah ada 4 mata memang kena jaga 2 mata lagi... Amie pun pernah lupa letak kaca mata di rumah....semua anak Amie kerah cari... tup-tup rupanya kaca mata terletak atas kepala.....:-).

mMoOnN aAlLeEaA said...

adui...susahlah mcm tu kak.saya ni pun jenis pakai spek bila menaip kat komputer je

Hanis Azla said...

"mata" saya pun guna time2 perlu saja.. tp memang saya simpan elok2 sbb bila time hujan atau malam tu mmg tak puas memandu tanpanya.. harap2 "mata" akak tu akan cepat2 dijumpai..

Shafiq said...

Terima kasih atas pesanan itu.... :-) Saya pun pakai bila pi kelas dan kuar rumah je....hehe
Akak cuba ingat kat mana tempat terakhir akak pakai spek tu... Tak pun cuba akak tgk tmpt2 yang kita tak sangka.. Yela,kat laci meja ke, kat tandas ke...

░♥si lampu neon♥░ said...

alamak hati hati jalan ya

Nurul Mazni said...

tengs jadi follower.. sy rase akak kene sentiase beringat lah lepas nie.. macam biase hilangkan cermin mata jer.. nak suggest pakai contact lens, bahaya sket.. takut terlupa tak tanggal2 terus..huhuhu.. usik2 je ye kak.. :)

Nurul Mazni said...

owh.. itu sebab eyelid kite berminyak atau berpeluh.. mybe akak punyer eyeliner tu bukan jenis waterproof.. so dia akan selerak ke bawah after keluar seharian.. cara dia, tukar ke waterproof eyeliner.. gel eyeliner is the better one :)

♕ Mr.IX ♂ said...

saya pn pakai spek gak tapi malas nk pakai.....dan juga batuk2 jer cuaca x menentu ni...slmt mencari dan selamat tak merebat sakit tu...

Nurul Mazni said...

sasatinie dari sasa.. gel eyeliner..
essence.. ade dlm review produk sy..
n eyeliner roller avon.. best sgt!
also silkygirl high definition.

Hanis MY said...

uhuhu... sia kak nor... harap2 jumpa tak pun g buat baru bahaya memandu tak pakai spec...

pena rozie said...

Beli baru. hu...hu...hu....

delarocha said...

nak yg baru la tu... tanpa bingkai... cool

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...