June 29, 2012

KuCinG


Dah lama tak cerita pasal kucing semenjak kucing2 telah 
lama pergi meninggalkan kami.
Satu2nya yang tinggal ialah seekor ibu kucing 
yang debab ini..

kucing ni memang debab tambah debab sebab waktu ni 
dia bunting tunggu masa nak beranak.

Ok..inilah anaknya nan seekor,berwarna putih. perut bukan 
main besar tapi keluarnya sekor saja.
tarikh lahir kucing ni pulak sama dengan
tarikh lahir Rina..20hb May.

Waktu gambar diambil, ibu dan anak ni sedang 
bermain dan bergurau.
sayangnya ibu ni pada anak..dipeluk2 anaknya
comel jer
dua-dua tengah tido membelakangi masing2


Tapi itu cerita beberapa minggu lepas.
Sekarang ibu kucing sendirian lagi..
anaknya si Putih tidak kelihatan sewaktu saya 
balik sekolah 18/6/2012 yang lalu. 
Puas cari tak jumpa.  
Keesokan harinya, saya ke belakang rumah dan apa yang saya temui
amat menyayat hati..
bangkai si Putih yang baru berumur sebulan
dihurung lalat dengan perut terburai..entah digigit oleh apa :(

sendiri lagi..



20 comments:

delarocha said...

beranak lagi

Kalamhati said...

huhu kesiannyo ciknor..tak lama bermanja nga mok dia..

Ayuni said...

anjing gigit kot....

Deru Ombak said...

Alahaiiii...speechless!

Amie said...

Kami pun sedang menunggu kelahiran anak kucing..., hari tu beranak 4 ekor, yang ini tak tahu ada berapa dalam perutnya...

Nur-nba said...

Salam. Kak Nor, jarang kucing beranak seekor.. Sedihnya mengenang nasib kucing ni.. Tentu dia rindukan anaknya tu.. :(

MulutPayau said...

comel sangat anak kucing tu.....putih bersih jer bulunya...tapi sayang pendek umur pulak.....

Siti Safiyyah said...

teringat pulak kucing kat hostel aritu..

NoorVictory said...

Walaupun sy xberapa suka kucing, tp cerita nih buat sy sdey. Huhuuhuhuhu~ =(

Eh, 1st tym dgr kucing beranak sekor je.

Mon MonaLea said...

aduh...ciannya...

Nur-nba said...

Salam hujung minggu Kak Nor.

Nur jemput akak join GA Nur...

Ini linknya :
http://cetusanrasa-nba.blogspot.com/2012/06/my-birthday-giveaway-2012.html

kasihredha said...

ya Allah sedihnya...kesiannya.
macam nak nanges jah..sure mak dia lagi sedihkan.

Faza said...

kucing akak mmg debab kan tp comel.. aummm :D

m.u.l.a.n said...

alaaa... ada anak kucing mati kat longkang rumah ni.. kesian nya.. nasib ada orang boleh tolong tanamkan... saya geli..

MamaEma said...

sedihnya...

Cik Nur said...

siannyee..! nape biarkan putih tu main di luar...

Papa Mifz said...

anak kucing warna putih tuh comel sgt!!!

Mr.Clive said...

cian ibu kucing...

wahida said...

sedihnya baca n3 ni kak....

huwaaaaa!!

ix said...

COMELNY! yang kucing putih tu... macam albino lak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...