June 8, 2012

PuLaU PiNaNG DaN QuEEnSBaY MaLL

Assalamualaikum dan salam sejahtera

Sambung citer yang belum habis lagi....

Selepas meninggalkan Mira di Puncak Alam, 
famili masing2 dengan haluan tersendiri, 
kami berempat serta mak mentua bertolak ke Pulau Pinang
 ke rumah kakak ipar yang tinggal di sana juga untuk bertemu
dengan anak lelaki saya yang juga bekerja sementara di sana.
Bertolak dari Puncak Alam dah petang, kami tiba
 di Butterworth dah tentunya malam.
Highway memang penuh sesak dengan kenderaan yang 
tak putus2 tapi semuanya bergerak lancar.

Keesokan harinya kami merentas jambatan P.Pinang, balik dengan feri.

Pemandangan dari atas feri
Butterworth
hampir senja

Papa and the one and only son

Hanya sempat ke Queens Bay Mall, mak aiii! rasa macam 
berada kat Hong Kong/Korea sebab kat situ penuh dengan cha ya nun alif.
Jenuh meronda 7 tingkat yang luas amat sampai sakit kaki dan betis
(dah la sebelum tu dah 2 hari meronda KL dan Kajang)
tapi tak beli apa2 pun.



di Food Court..

sebenarnya waktu ni teringat kari ikan yang
kakak ipar masak kat rumah dia sewaktu kami keluar..
Balik jer dari pulau terus makan nasi kari ikan!
ABC papanya

Seterusnya misi membeli jeruk buah dan FM..
Akhirnya tinggallah mereka berdua bersatu..eh! teringat lagu Forteen :)

daaa...

15 comments:

bukankosong said...

the superb place!

aku ngn my fren sudah jatuh cinta ngn tmpat ini ( sblm nih bercuti ke sana)

rasa mau pindah ke sana aje

Shafiq said...

Jauhnya meronda.. :-)

Gentleman Frog said...

salam,

Bestnye bercuti di pulau pinang, lama tak pergi sane, walaupun sye dri sane, balik cuti tak smepat nak ke pulau.

Hanis MY said...

Seronok tgk akak sekeluarga jln2 eh terliur plak tgk abc tu yum yum...

Gen2Merah said...

wahhh, daha lama saya teringin nak jalan2 bercuti bersama keluarga.. insya Allah ada kesempatan saya akan tunaikan... seronok lah tengok gambar2 cikgu sekeluarga ni..

ieda said...

seronoknya kak
naik ferii .. dah lama x naik feri .. ;)

Farah Shamsudin said...

dah lama tak balik P.Pinang tau. insyaAllah raya kot baru aleh balik.. jalan ronda sana semula..

Mr Iqbal Abdullah said...

dulu pernah skali gi queensbay, tak sempat nak habis pusing....haha

MulutPayau said...

seronoknya brcuti di PP....Dah lama saya tak pergi ke sana....

Papa Mifz said...

papa mifz tak pernah sampai Penang kak...teringin jugak satu hari nanti nak ke sano...insyallah...

Deru Ombak said...

Explore the isle of pearl. Seronoknyer.

Mr.Clive said...

yeeepeeee pulau pinang...baru aje balik dari situ...ehehehe :)

Nur-nba said...

Memang seronok bercuti di Pulau Pinang.. :) Muka anak2 ada iras2.. macam kembarlah..

Faza said...

x pernah pusng2 pulau pinang..hanya sggh jer..

anisalya said...

kat sana mmg ramai ca ya nun alif pun kan. aisey... blm pernah naik feri ni. macam mana ni? ngeee...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...