January 31, 2013

MeRenTaS DeSa , TaK JaDi!


Dua hari adik berlatih utk 
merentas desa sekolah..
 semangat nak berlari 
berkobar2 walaupun sebelum ni 
bukan suka pun lari lari ni. 
Semangat membara sebab 
ada 2 sepupunya
Irsyad (tg 5) dan Iyazi (tg 2)
di sekolah yg sama jadi 
dapat pergi berlatih bersama.

Dua hari berlatih, adik pinjam kasut
sukan adik sepupunya .
Kasut dia dah rosak tak
beli ganti lagi.
Jadi untuk merentas desa hari ni
adik pesan pada sepupunya
nak pakai kasut tu lagi.

Tapi pagi tadi ternyata budak 
berdua tu lupa bawa kasut yg
nak dipakai lalu
adik pun terjumpa kasut
sukan kakaknya dalam kotak
di rak kasut, cuma depannya
sedikit terbuka.
Boleh pakai kot..saya kata.

Pagi tadi sedang saya menuju
ke dewan untuk melihat
pelajar berlepas,
 sampai sms di bawah ni..


haha!..tak jadilah dia berlari
gara2 tapak kasut kakak
tu tercabut terus!
Lagipun macamana dia nak
merentas desa sejauh 7km
dengan kasut yg takde tapak tu kan?
 Iyazi pun tak berlari jugak!

Tambah menarik kasut sekolah
adik tinggal di rumah
(biasanya letak dalam kereta).
Takkan nak berkaki ayam.
Terdesak..jumpala wedges saya dalam
boot kereta yg rupanya begini 
kaler beige tinggi 2 inci setengah..

sumber sini

Bayangkan dia yang tinggi
berjalan pakai wedges 2 inci setengah
dan berpakaian sukan!
Habis kawan2 tegur. 
terpaksa weh!

Nasib baik ari ni
balik awal..

"ma, duit RM100 tu adik nak beli
kasut sukan lah!"



12 comments:

the malay male said...

alahai, kesian

Amie said...

he he heh... nak jadi cerita ye WC...

Yaya Azura said...

tak pe dik..tahun depan ada merentas desa lagi...

Cik Nur said...

xsey <<- comeilahh...!!

Sian dia xdapat blari.. :)
xpe..nanti suruh mama beli kasut baru.. :)

Carl Lesmana said...

caya lah adik. cool. baik pakai wedges la la , nampak cantik. adik dengan sayo pun tinggi dia. hhahaha.

Mirashada said...

HAHAHAHA!

Mirashada said...

HAHAHA!

Rapunzeel Cikilolo said...

huhuhu...

terpakse ler beli kasut baru...

4feet8 said...

ala..siannya dia..

elly nadyra said...

Ala cian semangat terbantut! Tunggu next merentas desa la nampaknya!

NoorVictory said...

Kesian campur lucu kak. Heee. Comel je permintaan last tu :)

norh said...

dia kena bodek lebih sikit, baru mamanya belikan kasut baru..he he

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...