February 12, 2013

KaBeL KeNa CuRi

Assalamualaikum..

Pagi tadi orang datang check line telefon.
Bila check semua line senyap.
Mereka ronda kawasan, rupanya kabel
telefon dah dipotong dan dikebas 
pencuri durjana sabtu lepas..

Entah  bila boleh berstreamyx kat
rumah lagi..Sungguh rimas tanpa internet
di rumah. Skrg tumpang online 
anak punya bila dia balik kampus
takde la...

Adik kata " macamana la nak hidup"! 
hahaha!

Hari ni hujan seharian..sekejap reda 
kemudian lebat...ok apa...
Tak payah siram bunga hari ni.







16 comments:

the malay male said...

durjana betul pencuri tu... selfish

Amie said...

Mahal harga kabel tu...

Cik Nur said...

alhai..siapalah punya kerja tu..
sabar byk2 ye kak..

jgn guna mcm nur..hilang terus keredit..
huhuhuh

Shafiq said...

Sangat menyusahkan orang lain.. Mentang-mentanglah kabel tu mahal..

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Pencuri dah tak tau nak curi apa..curi la kabel tu dari tak dpt apa2...haishhhhh....pencuri tu tak takut kena renjatan letrik...mcm2 benda yg bole jd duit akan di kebas pencuri atau org malas cari duit dgn cara halal. Nak juga dpt duit dgn cara mudah mcm tu la...tp menyusahkan org lain...

wahida said...

kalau x de internet, mmg mati kutu kan kak...

siapalah yg kurang hajar sgt tu...hadoi la...

hanafi abdullah said...

kasihan betul...dan moga pencuri itu mendapat hidayah supaya tidak mencuri lagi.

Daddy Ziyyad said...

pencuri kabel ni mmg menyusahkan betul kan...elok dihukum sula aja

Papa Mifz said...

hmm...kan dah menyusahkan pengguna yang lain...harap tertangkap lah penjenayah tuh...

Bui Junaidi said...

MMG MENYUSAHKAN ORG MCM TU KAN..SABO AJO LER

Karukord jagau said...

cuti tanpa intenet mmg membosankan...
lappy se akan tdk bermakna tanpa internet hehehee

Yaya Azura said...

pencuri kabel tu guna internet tak agaknya? tak tau ke dia betapa pentingnya internet..mmg mati kutu..:)

sudipVSsenduk said...

kalau kereta masuk workshop org kata 'patah kaki'...
kalau tak de internet, kita sebut 'patah jari' agak2 boleh tak?

elly nadyra said...

Pencuri ni kalau dpt tangkap, amik kabel tu, ikat pastu wat sula. Nyusahkan aje

m.u.l.a.n said...

teruk kan.. kami dah kena few years ago..

BUNDA a.k.a KN said...

menyusahkan orang..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...