February 27, 2013

BanJiR DaH SuRuT


Banjir di bulan Februari?
satu fenomena baru.
Semuanya kuasa 
Dia yang maha esa.

Air naik di kawasan rumah 
sekitar jam 5 pagi.
Bila bangun tadi terus meluru keluar
dan nampak selipar dah
terapung-apung.
Cepat2 suami dan anak bawa 
keluar kereta letak di tepi jalan.

Pukul 2 tadi air dah mula surut..
masih bernasib baik sebab air tak
masuk dalam rumah walaupun
banjir kali ni lebih besar dari sebelum ni.
Mungkin rumah saya lebih tinggi dari
rumah lain yang berdekatan.
sebab tu bila banjir rumah saya
macam pulau yang dikelilingi air.

Simen di luar rumah dah disapu keladak
lumpur tinggal sikit lagi bahagian
yang belum kering airnya.

Pemandangan di kawasan
belakang rumah .
Waktu ni hujan sedang turun.

Terima kasih buat kawan2
 yang mendoakan.




12 comments:

Carl Lesmana said...

alhamdulillah . =)

sudipVSsenduk said...

Alhamdulillah semuanya beransur pulih. Kena selalu berjaga2 bila musim hujan tak menentu ni kan..


Dapat bayangkan betapa sakitnya pinggang bersihkan garaj yg sangat luas tu.

░♥si lampu neon♥░ said...

sabar dengan ujiannya..

norh said...

Semoga dilindungi dari banjir teruk ye kak..

Rapunzeel Cikilolo said...

berhati-hati ketika banjir...

Cik Nur said...

Kuasa DIA kan..
apapun lega tak belarutan..
syukur sgt...

Carl Lesmana said...
This comment has been removed by the author.
MulutPayau said...

Alhmdulillah...semuanya dah beransur baik...., nak mencuci lumpur tu tentu memenatkan....

elly nadyra said...

Letihnya tang nk cuci

Papa Mifz said...

harap akak sekeluarga tabah menghadapi dugaan-Nya...

ieda immi said...

alhamdulillah ..
syukur x melibatkan kerosakan ape2 kan kak ..

Ema Blog said...

masih hujan lagi ke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...