April 20, 2012

Doa DhuHa

Assalamualaikum..
Bermula pagi semalam sehingga esok, 
sebahagian daripada
pelajar tingkatan 3 dan 5
sedang mengikuti Kem Pembestarian Solat.
Kem ini khusus untuk memberi pendedahan yang mendalam
kepada pelajar tentang perincian dan kesempurnaan
solat fardhu dan solat2 sunat
dalam kehidupan seharian..
Ianya juga sebagai usaha ke arah pembinaan kehidupan
berkualiti di kalangan warga pelajar.
Antara pengisiannya ialah  pemantapan solat fardhu 
dan amali sunat tasbih dan solat Dhuha.


Walaupun hari ini hari cuti, saya berada di sekolah seawal 8 pagi
sehingga 12.30 tghari untuk bersama pelajar mengikuti program ini.
Tadi pelajar2 dikehendaki menghafal Doa Dhuha versi melayu
seperti di dalam video di atas, dan 
mempersembahkannya mengikut kumpulan masing2. 
Setiap kumpulan berlumba2 untuk memberi persembahan 
terbaik..Sesi kemudian disudahi 
dengan amali solat dhuha di surau.
Semoga usaha murni ini akan 
meningkatkan lagi kecemerlangan pelajar.

Petang ini akan kembali lagi ke sekolah untuk
sesi riadah..Esok pula sekolah ganti untuk cuti 
Hari Raya Aidil Adha nanti.






16 comments:

mMoOnN aAlLeEaA said...

Itulah pengorbanan seorang guru...

Cik Nur said...

oo.esok cuti ganti untuk aidil adha ke..

tanya adik tadi dia kata tak tahu..ni baru tahu..

:)

whitecappuccino said...

@ciknur: ya Nur.
@monalea: :)

kasihredha said...

ada video ke? kenapa akak x boleh buka?

whitecappuccino said...

@kasihredha: ada kak..kalau x bleh tengok kat youtube doa dhuha-unic

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

mak ila mmg amalkan solat duha murah rezeki

Papa Mifz said...

hargai la pengorbanan seorang guru...:)

pena rozie said...

aWal betul sekolah ganti sekarang ni...

ieda said...

adakalanya saya buat solat nie di pejabat .. bagus kan akk
baguss lah budak2 skrg diterapkan dengan solat2 sunnat nie .. semoga mereka ingat dan jadikan amalan ;)

Rozuan Ismail said...

solat sunat dhuha byk keistimewaan kan..lebih2 lagi utk student

Mr.Clive said...

respect!salute!moga diberkati akak kite ni... hehe :)

Amie said...

Alhamdulillah...
sekolah kami juga sedang mengadakan Kem Pemantapan Disiplin dan Sahsiah Pelajar sehingga hari Ahad, esok kami pun sekolah juga WC... bangun awal pagi ye... he he heh

Syira Qahira said...

salam


bagus, ms kecik2 ni kena ajar selalu buat dhuha, dah besar x la liat mcm saya ni..hehe

cepatnya ganti cuti raya cikgu,,, nanti mesti lama cuti kan ;)

m.u.l.a.n said...

moga semua diberkati Ilahi selamanya..

love u teacher.

ellynadyra said...

solat duha besar ganjarannya, bagus diamalkan

ain dzaya said...

solat dhuha..dimurahkan rezeki.ameen..

"Jadi draftsman cita cita sejak azali.".

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...