April 24, 2011

BeSTnYeR KaLaU SeLaLu JuMPa MaCaM Ni

Assalamualaikum...
Apa kabar semua?
Dah siap ke menggosok baju atau pakaian untuk kerja esok?
Menggosok baju merupakan rutin harian yang 
paling saya tak gemar..serius!
sebab tu lah kalau orang lain mungkin menggosok banyak2
untuk seminggu  bagi menjimatkan 
letrik, tapi tidak bagi saya yg rajin ni..rajin dalam erti kata lain ya.
Saya menggosok setiap pagi
 untuk dipakai pada hari berkenaan,
begitulah tahap kerajinan saya ni.
Tapi kalau tiba2 blackout pagi tu memang kes naya!

Tapi apa yang nak diceritakan di sini ialah kisah
penemuan saya sewaktu aktiviti menggosok.
ha'ah! tengah menggosok tu 
selalu la jugak terjumpa 
$$$$$$
kat dalam poket seluar atau baju suami..
sah! kantoi time masukkan pakaian dalam 
washing machine tak check satu2!
kalau setakat 50 sen, RM5 dan RM10 tu biasa la.

Satu hari tu terkejut saya bila terpegang  segumpal
kertas dalam poket belakang seluar dia.
Rupa2nya segumpal wang kertas weh! nasib tak hancus!
Segumpal tu agak2 berapa jumlah RM??
Sekali lagi saya terkejut selepas mengira jumlahnya..
jeng...jeng..jeng! 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


RM800!!!
Hehe..banyak kan?
Mesti kes lupa nih.

Saya tanya dia ada  tak dia hilang apa2..
Dia jawab..apa ek? tak der kot..
Pastu saya tunjukkan segumpal duit tu.
Hehe..speechless jap dia..sebab dia pun tak ingat
apa2 pasal duit tersebut.
Rugi tanya, kalau tak saya simpan kat saya je hik..hik..hik
Dipendekkan cerita, saya kembalikan
duit tu kat dia.
Mana la tau dia nak guna duit tu untuk
bayar apa2 kan?



16 comments:

delarocha said...

nasib baik tak antar dobi..klu tak..

tauke dobi yang punyerrrr

huhu

Kalamhati said...

mak aih banyok tuuu..hehe
byk sgt..kena la kembalikan kan..
kalu sikit2 tu buleh la pow!hihi

whitecappuccino said...

@delarocha:a'ah. tapi memang tak penah antar dobi pun.
@Kalamhati: betul2!

Zara Hannan said...

bnyk tuh kak! huhu....btway zara takyah gosok bju untuk g kuliah, sbb tiap2 hari guna bju pj. hehe

Cikgu CTE said...

bab pow tu memang kerja org yang tukang basuh, lipat dn sterika ...kira duit upah lah tu....

tapi kalau dah banyak tu...susah pulak nak pow....kena tanya dulu...kalau boleh boleh 50 50 kira okey jugak kan?

whitecappuccino said...

@Zara:oh! jimat masa tak yah menggosok ya

whitecappuccino said...

@Cikgu CTE:kira upah la tu kan..setuju sgt2!

♕ Mr.IX ♂ said...

aiii...akak x amik tips ker ..haha.... leh wat tabung kat mesin basuh tu...

zarin said...

wah!!!! banyak tu...i slalu jumpa sehinggit jek hahaha :D

Hanis Azla said...

patut cukai sikit kak.. he..he.. saya klu masukkan baju dalam mesin pun jarang benar nak check semua poket.. bila nak mengosak ada aje sapu tangan yang bergumpal dalam poket.. he..he..

YAYA AZURA said...

WC ... jom join 1st GA yaya ..
jemputan VVIP nih .. hihi

http://diariibuwafiq.blogspot.com/2011/04/yaya-azura-1st-giveaway.html

lalink7 said...

mak aihhh banyakkkkkkkknyeee....kaya suamimu ituu..hehehe..lenkali amek rm4oo jee..hahaha..ajaran sesat..hehee

BuDaK PeGheLiH said...

best giler... da la die pn xingat die ade duit cash byk tu.. hakhak.. klu dlm wallet xpe g.. ni dlm poket sluar je..

LiFe KaMi said...

wah boleh beli cupcake sebakul..hehe
memang kadang kita tak perasan ingat da keluarkn dari poket, tapi bole buat experment juga utk menunjukkn duit kita masih elok bila da basuh..:)

HAZWAN17 said...

banyak tu 800..macam mana boleh tak perasan..
ayah saya pun slalu tinggal duit dalam kocek seluar...tp takde la sampai 800

Gen2Merah said...

wahahaha... Lumayannya.. mak saya pun salu marah2 saya sebab salu tinggalkan duit2 kertas dalam poket.. hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...