April 11, 2011

BeRKhiDmaT DenGaN PeNuH DeDiKaSi

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Ingat tak dulu saya ada citer pasal "Jaga Baru" kat rumah saya??
Haaa...malam ni nak tunjuk ropa mereka sekarang.
Dulu tu kecik lagi masih baby, 
tapi tengok la betapa mereka telah membesar
jadi dewasa!

 berkawat ..tunggu mangsa ke?


nampak mangsa ke?? dah panjang leher tu!


Nak dijadikan cerita, memang betullah jaga kami ni
telah dan sedang berkhidmat
dengan penuh dedikasi kepada tuan mereka.
Sapa2 yang datang mesti dikejar dan nak disudunya.

Seringkali saya tengok anak sepupu yang tinggal kat
belakang rumah akan naik basikal lalu depan 
rumah saya macam nak terbang.
Barulah saya perasan rupanya
dia takut dikejar "jaga" ni.

Kes terbaru tadi,
kawan suami call, 
mengadu yang "jaga" ni garang sangat.
Kebetulan dia datang hantar surat untuk jemputan
mesyuarat, masa tu suami tak der kat rumah.
"Jaga" ni telah menyudu pahanya!
Sakitlah! katanya.
Alaaahai...kesian la kat dia.

p/s: Maaf, asyik2 citer pasal haiwan kat rumah jer ek??
Mereka ni dah jadi macam penghibur pulak..suka tengok
telatah mereka.

7 comments:

kiz said...

jaga yang tak tido ni..huhu

Nieza said...

dulu saya takut betul la ngan itik ni...pernah juga kena kejar tu yg fobia tu..hehe
p/s: jemput singgah umah ambil poskad yer..:)

delarocha said...

jgn sampai tuannya pun kena gigit nnt

whitecappuccino said...

@kiz: begitulah sepatutnya
@Nieza: angsa ni..:)
@delarocha:harap2 tak, nak kena buang keje try la kot :)

Cik Ila said...

Masa kecik2 dlu,cik ila pernah kena kejar ngn 'jaga' ni...agk berbahaya jugak la 'jaga' ni kan.haha

Shafiq said...

Comelnya 'jaga' ni! :-) Saya dulu pun hampir pernah kena sudu.

whitecappuccino said...

@shafiq:nasib baik tak kena ya?
@Cik Ila:memang bahaya..garang!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...