April 7, 2011

WaJaR aTaU TiDaK

Berundur..
kesian dia..
teruskan..??
aku yang hangus..
macamana ya??
RUMIT..
sudah tiba waktunya
aku PERLU mendahulukan diriku
dari terlalu menjaga hati orang lain
kalau tidak,
aku tak akan
tenang bekerja,
aku yang akan tertekan
sampai tak tahu bila
TITIK!

Wajarkah tindakan
yang akan 
ku ambil ini??

bingung weh!

16 comments:

Ayuni said...

sometime, we have to be selfish....

Shafiq said...

Kadang-kadang kita terpaksa buat keputusan yang agak mementingkan diri. Apapun, saya harap akak dapat buat keputusan yang paling sesuai. :-)

kiz said...

ermm ..lain macam je ni..selagi kita selesa dengan apa yg kita buat..lakukan sahaja..jadilah diri kita yang sebenarnya..

whitecappuccino said...

@ayuni: susah nak lakukan sebab kita bukan begitu..
@Shafiq:thanks..tengah fikir2 la ni..
@Kiz: masalahnya dah tak selesa sangat..tpaksa buat kputusan.

Cikgu CTE said...

tak perlu fikirkan apa yang orang cakap...kalau rasa tak mampu, barulah berundur tapi fikirkan dalam2 dahulu...

TAPI, nak undur apa nie yek?

whitecappuccino said...

@cikgu CTE:bukan tak mampu, tapi tak tahan dgn sikap individu..maksudnya tak boleh nak kerja sama2 dlm satu kumpulan kerja. :)

JHaZKiTaRo said...

entry terbaru blog AKU SEBUTIR PASIR:= SINGAPURA DILANGGAR JHAZKITARO DAY 3/LAST - UNIVERSAL STUDIOS

Kalamhati said...

Doa banyak2 supaya Allah kuatkan hati kita..
Dan tenangkan jiwa kita bila bekerja bersama..
Mintak Allah permudahkan urusan..

Memang susah nak jd selfish sbb tu bkn sifat kita..last2 terpaksa makan hati..huhu buat keputusan terbaik k..=)

sincenineteeneightytwo said...

istikharah :-)

delarocha di blog baru, feel free to visit

whitecappuccino said...

@kalamhati, delarocha:insyaallah..tima kasih.

Shafiq said...

Kadangkala kita perlu buat keputusan yang agak perit untuk diterima..

mommylavender said...

salam pagi nur~ bt lah keputusan dari hati..bekerja dgn selesa dgn orang yg selesa..akan mendatangkan hasil kerja yg baik, bekerja dalam tekanan....menjadikan hari2 yg kita lalui tak hapy

wahida said...

kadang2 kita terpaksa mendahulukan diri kita pulak kak...bagi jalan utk kita berasa tenang dan tidak selalu asyik fikirkan org lain...

NM02 said...

kadangkala, kalu dah hati sendiri gundah gulana, asyik menjaga hati dan perasaan orang lain, diri sendiri yang merana, kali ini cuba jaga hati sendiri. bukak ruang pada yang lain, mana tau lagi bagus dari yang skang?

whitecappuccino said...

@mommy:setuju ngan mommy.
@wahida:ya, selalu sgt fikirkan org lain
@NMO2:ya, tengah cuba ni
@shafiq:betul tu

lalink7 said...

buatla solat istikharah dear!! smoga jumpa jlan penyelesaiaannye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...