March 19, 2012

DreBaR 7 HaRi SeMinGGu

As salam..


Setelah 9 hari bercuti, sekolah dah dibuka semula.
Bermula hari ini juga saya dan ss (suami saya) telah  menjadi drebar merangkap supir tetap anak2 yang berdua tu..
Tahun ini 2 orang anak akan mengambil PMR dan SPM.
Seperti biasa, hari ini berterusanlah kerja2 memandu kami
seperti tahun2 sudah..


7.15 pagi - ke sekolah
Balik sekolah pukul 3- 3.15 ptg sampai rumah.
4.30 atau 4.45 ptg(kelas  tambahan petang)  ss pergi 
ambil dorang di sekolah.
7.45 mlm saya hantar mereka ke kelas tambahan malam di sekolah.
10.00 mlm, suami ambik mereka.


Begitulah rutin kami Ahad sampai Khamis
tapi khamis malam takde kelas tambahan.


Jumaat..
8.20 pagi saya hantar anak ke kelas tuisyen di pusat tuisyen SPM. 
12.30 tgh ss ambil dia.
2.45 ptg, ss hantar dia ke ke kelas tuisyen yg sama untuk subjek lain.
4.30 ptg ss ambil dia .


Sabtu 
8.20 pagi hantar dia ke kelas tuisyen yg sama, 
10.30 pg ss ambil dia.


Kalau Jumaat dan Sabtu anak yg ambik PMR ada kelas tambahan di sekolah, lagi pening kami sebab 2 hari tersebut kerja kami pergi balik ambil mereka la.
Dan rutin ini akan berterusan sehingga akhir tahun dan berhenti bila habis 
peperiksaan SPM.


Kawan2 pun macam kami jugak ke?



8 comments:

akmall said...

akak!!!! tadi saya baru je balik dari Besut... pergi makan Meggi ketam dengan pulut ikan bakar!!! sedap.. suka sangat..hehehe

Amie said...

Alhamdulillah.... sebagai ibu bapa, nampaknya WC & suami sudah buat yang terbaik, moga hasilnya berbaloi... amin!

Shafiq said...

Sibuknya jadi mak ayah... Teringat abah saya dulu rajin duk antar amik saya pi sekolah pagi dan petang naik motor..

Mama Ema said...

rutin harian demi anak-anak

m.u.l.a.n said...

belum lagi tahap tu.. cuma tuition malam je utk upsr..

Hanis Azla said...

semakin besar tanggungjawab akak dan suami tahun ini yer.. ada satu tahun anak2 saya kesemuanya ambil periksa.. waktu itu, tentunya saya pun berjadual penuh seperti akak..

Ros said...

Salam Whitecappuccino,

Kalau dah kita sendiri yang boleh uruskan harian anak2 kita ni,lebih bagus kan....

Hanis MY said...

apa saja yg terbaik utk anak2 kan kak nor... pasti membuahkan hasil insyaAllah...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...