March 1, 2012

PoWeR GiLeR BaHaSa TgaNu Dia..PaHanG DoK?

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Saya terbaca surat ni kat wall FB.
Bahasa Tganu pekat ni.


Faham tak? of course la org ganu faham :)




15 comments:

Shafiq said...

Nak mintak tiang gol baru dekat padang kampung.

Sebab saya tulis surat yang tak berapa cantik ni kepada ketua kampung pasal nak minta tiang gol baru. Bukan apa, tiang gol lama dah teruk sangat, bergoyang-goyang, kalau kambing gesel, boleh rebah tiang tu rasanya. Lagipun tiang tu dah dua puluh tahun dah..

Betul ke terjemahan saya, WC? :-)

Serunai said...

comey doh surat hor.. mmg JKKK buwi selalu.hahaha

Mr.Clive said...

hahaah setailo giler..berbelit lidah membaca... :P

whitecappuccino said...

@Serunai: hor la..esok buleh slalu! :)
@Shafiq: tak sia2 org Johor duk Tganu...cepat belajar !betul3x!!!

whitecappuccino said...

@Mr Clive: hehe...rasa kembung2 pipi terjuih2 mulut baca ni ek?

Deru Ombak said...

Hehehe... Kecek kelate ambo ahu laa, kalu ganu tuh, pehe la jugok..dop banyok... :) adeh Cikgu.. Sakit perut kakya gelak...

m.u.l.a.n said...

hehehe.. saya orang Pahang, duduk Tganu 4 tahun dah ni. unik bahasa diorang ni.. kalo cair faham jgk tp kalo pekat, nganga la mulut dengar.. tapi seronok sbb Malaysia kaya dgn bebagai bahasa kan..

whitecappuccino said...

@Derru Ombak: kakya! samo la kito..kito kecek klate jugok..hehe
@Mulan: ooo..gitu ye? org pahang? yup..bahasa kita yg unik.

Ayuni said...

hikhik, mintak tiang gol baru....

whitecappuccino said...

@ayuni: ya Yuni..nak rekrut skuad harimau muda :)

anisalya said...

saya paham lg walaupun bkn org ganu. hehehe...

ANISA said...

boleh la paham...sikit je la...

Cik Nur said...

baca boleh, tapi xberapa faham....hihi

sy org perak... :)

Papa Mifz said...

paham sikit2 jer...kaw pekat nyer nih..hehe

Ayen... said...

kahkahkahkahkahkah....x mampu nak komen,sakit perut kwn bace surat ni....giler betul sape yg buat surat ni.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...