March 9, 2011

SeRoNoKnYa HuJaN!

Assalamualaikum
Semalam konon2 saya buat sajak pasal hujan
tiba2 hari ni hujan turun dari pagi hinggalah di saat
saya menaip entri ini..
Walaupun hujan yang turun tidak selebat 
hujan pada musim tengkujuh,
namun ianya sudah cukup untuk menyegarkan kembali pohon2
dan rumput2 yang sudah hampir layu dan kering.
Tanah2 yang gersang  dek panas terik juga kembali menyerap air.
Begitulah rahmat Tuhan yang tak terhingga di atas muka bumi ini.
Saya suka sangat2 bila hari hujan...
hari2 pun tak apa..(ye betul, saya suka)
sejuk, nyaman dan rasa benar2 tenang seperti hari ini.
Alhamdulillah...

11 comments:

nora said...

nak mintak buat sajak pasal salji lak, leh tak?

lalallala ^_^

ENTRY HOT : Senyum ^_^

noor said...

kat tpt keje nor kalau ujan siap kabus kt bukit..mmg best nyaman jer rasa

Shafiq said...

Hujan yang turun bagaikan mutiara.. :-)

Hanis MY said...

alhamdulillah...hujan tu rahmat dari Dia

sissyira said...

salam

hujan itu akan mengingatkan daku kepada pelangi petang...

sissyira said...

salam

dan hujan itu mengingatkan daku kepada pelangi petang.

kay_are said...

hujan2 kalau x keje best r tido =)

whitecappuccino said...

@noa: takot nanti turun salji kan terkejut pulak kita aik!
@noor: bestnyer ada kabus!
@shafiq: hehe..nyanyi la lagi
@Hanis: betul tu hanis..
@sisyira:..ada pelagi lagi cantik!!
@kay_are:setuju sgt2 !

delarocha said...

jgn sampai banjir sudah

whitecappuccino said...

@delarocha: a'ah, sungai dah melimpah tapi nasib baik hujan dah reda..

Lelaki Ini said...

hujan sgt2 best tdo..
nak tdo dulu ek..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...