March 19, 2011

TeNGoK Laa...TaK SeDaR DiRi!

Assalamualaikum!
Hari ini hari Sabtu ..semua orang tahu..hehe..Esok dah hari Ahad dan sekolah akan dibuka semula. Saya baru saja menyiapkan dokumen yang perlu saya siapkan untuk program esok sebab pagi2 dah ada perjumpaan Mentor Mentee. 


Sambil menyiapkankan kerja2 tadi  kucing saya yang sekor ni bukan main lagi dengan selesanya tido sebelah saya sampai ternganga tak sedar diri.Tengok la rupa dia... Oh ya, kepada yang tak suka kucing jangan teruskan bacaan ya..


tak sedar pun saya snap pic dia



Yang bawah ni pulak anak kucing yang baru lahir ari tu..Berjalan pun merayap2 lembik lagi kaki. Telah dicuri sekejap dari ibu dia. Biasanya ibu dia mengeow2 ikut kita ingat orang nak wat lari anak dia ni. 



gerammmm!

                

Ni yang tido ternganga tadi 

Yang putih ni ialah adik beradik dengan yang comey bermata biru tu.


3 ekor anak kucing bersama ibunya.

Ibu kucing ni entah berapa tempat dah dia bawa anak dia dengan  kata lain disorokkan anak dia bimbang kita ambik kot. Kucing pun tau sayangkan anak kan kan???? Sekian saja tayangan kucing2 saya untuk malam ini...:)


24 comments:

Gentleman Frog said...

salam WC,

lama tak jumpa, kucing mmg comel, suka tido ttp reflek mereka cukup pantas!

Shafiq said...

Comelnya kucing..:-)

mommylavender said...

nur mngajar kat maktab ker..tentu area utara kan,,,,sekolah ari ahad. comel2 kucing ni....tapi anak2 mommy alergik kat bulu die..tu yg tak bela kucing

kiz said...

teringat lak kucing saya yang dah hilang tu..si sparrow..

ini cik ita said...

geram je tgk...sgt suka kucing....ermm btl tu kak..kucing pn sayang anak.....manusia x pasti kdg2 mcm x punya perasaan langsung!!! ermm marah ni....

monalea said...

lea takut kucing.tapi kat rumah mak mertua sangat bannyak kucing. dekat kpg minggu lepas ada sekor anak kucing suka sangat ngekot lea. dia dok nak ngacah lea.sampaikan lea menjerit terkejut n takut

norh said...

huiyyoo..si mata biru...

Seksi Bani said...

owh comel!
tapi Seksi Bani tak boleh diharap untuk bela kucing.. hehe...

ïêmå å¢klê§ said...

biru giler mata anak kucing 2.
meh nk korek...
haha....

aNiS aNiSa said...

comel...tp xsuka kucing yg agresif

klu yg mnja2 tu suka..bila dy nk mnja dy akan gsel2 kt kaki =)

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

salam
mak saya suke kucing..kucing dalam pic tu comel betul

nur said...

comelnya. tak jual ke?..
JOM KE: ALL IN ONE

Siti Safiyyah said...

erkk kucing kalo tido mmg ternganga ke? ke kucing tu jek yg macam tu?? ;p

whitecappuccino said...

@Siti: nanti ciknor wat kajian :)
@nur:tq..bila dah bela tak sampai hati nak jual..kesian.
@brutalsolo:wslm..oh..ya ka..tq.
@anisa: yg ni memang over manja
@iema:memang mata biru :)
@Seksi bani: kenapa??
@norh: a'ah :)
@monalea:hahaha..sama la dgn anak akak yg 2 org tak suka kucing..selalu menjerit takut.sorang suka sgt2.
@ita: sabar ita!
@kiz: sedih kan?
@mommylavender: ramai yg alergik..
@shafiq:tq
@GF:betul tu.

Rozuan Ismail said...

penat sgt kot..sampai tidur ternganga ibu kucing tuh..

anak kucing tu cantik..matanya biru..

kay_are said...

comel gile kucing2 tu.. ske kucing.. yang mata biru tu, memang unik.. payah nak jumpe..

Kalamhati said...

geramnyooo tengoook!hehe
tho saya geli nak pegang tapi saya suko tengok kucing2 ni..comel!!

Hanis Azla said...

cantik betul mata anak kucing akak tu.. terpukau kejap jadinya.. tp klu dia dtg dekat mmg saya lari dulu.. he..he.. saya takut kucing kak..

padlie said...

Cutenya dia tidur ternganga.. yg kecik tu mata dia biru ek?

Padlie suka kucing.. Camner la kucing padlie, seminggu padlie balik kg ni... Nak bawak balik kg, takut dia x paham bahasa kelate ;p

whitecappuccino said...

@Rozuan:Yang tido ternganga warna hitam ni jantan,,baru umo 6 bulan. ibu kucing yg dengan anak 3 ekot tu...sama kaler ngan anak dia mata biru tu.
@kay_are: memang yg ni mata biru unik sekali..
@Kalamhati:hehe..geli ya? anak ciknor 2 org geli jgk tp sbb kakak dia sorang tu suka, sabar je la demo tu.
@Hanis Azla:oohh..sorang lagi takot kucing ya.
@padlie:ya padlie..mata biru..laaa..kesian dia kena tinggal, takpo ko? keno aja kecek klate la tu.

mommylavender said...

anak nur yang sulung berapa tahun lak.....

Cikgu CTE said...

malangnya anak2 saya tak suka dgn kucing...
bila kucing jalan bwah kerusi pun dah jerit...
lagi pun saya tak pernah bela kucing....
takut teraniaya aje kucing2 nie...

dulu, kakak saya kalau nak bersalin sanggup minumm air jilatan kucing...supaya mudah bersalin macam kucing katanya... apa2 ajelah...

♕ Mr.IX ♂ said...

comelnya kucing mata biru..klu bulu putih lg comel...

Cempaka R.Minta said...

hii cempaka datang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...