December 26, 2012

BanJiR DaTanG


Bangun tido pagi tadi nampak air dah banyak kat depan
rumah jiran..rumah kami tinggi sikit jadi kawasan rumah
kami yang terakhir dinaiki air kalau banjir.


















                                                        
Kawasan depan rumah



















Air datang dari belakang rumah.
Nasib baik menjelang petang air surut perlahan-lahan.
Syukur air hanya sampai simen depan saja.




23 comments:

onie said...

barang berharga tu stand by ye,jaga diri tau ....musim2 banjir ni kita tatau apa yg berlaku nanti

MystoryPic said...

Huhuhu... bestnya dah lama tak main banjir, saya baru balik dari kg KB.. kat KB hujan tak berhenti... sempat la main hujan dengan air bertakung sebelum balik KL semalam.

Ayen... said...

hati2 ketika musim banjir menjengah...semoga semuanye selamat,Amin...

Carl Lesmana said...

kedai makan depan rumah tenggelam ke ?dengar khabar bandar jerteh habis banjir. betul ke?

the malay male said...

letih ler nak mop lantai tu nnt :-)

Amie said...

Kadang2 rasa ngeri tengok banjir.. sebab2 pelan2 & diam2 air naik, tiba-tiba penuh kawasan ditenggelami air!

Yasmin Aris said...

kat kuantan tempat study kite pun banjir trok :\

Hanis Azla said...

musim banjir ni mmg kena bersiap sedialah kan.. semoga akak sekeluarga dan harta benda sentiasa di lindungi.. take care kak..

p/s.. terliurnya tengok strawberi coklat kat tepi tu.. mengancam sungguh..

Farah Shamsudin said...

pfft! musim ni. kena berjaga2 ye..

NM03 said...

ayo.... nasib baik tak sempat masuk umh. klu tidak bangun tido tgk2 terapung atas air... huhuhu

Daddy Ziyyad said...

Errrkk!

Kalau musim hujan, mmg pernah banjir teruk ke sampai dalam rumah?

m.u.l.a.n said...

take care... alhamdulillah dah surut.. sini kat atas jalan yg teruk.. merangkak dalam kereta..

Cik Nur said...

jangan lupa simpan barang2 yg berharga di tempat tinggi..
sebagai langkah berjaga2..

Karukord Jagau's said...

kalau masuk ke dlm rumah...jenuh la nak bersihkan huhuhuuuu

sal said...

bernasib baik yee..
klu tidak, penat memunggah brg..

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

Ya Allah kak, semoga semuanya selamat dan ok :)

ieda said...

fuh ! ... suspen kan kak .. sib baik naik paras simen depan rumah sahaja .. risau naik sampai dlm ..

di pahang punn dah kurang ujan kak .. x tahulah tuu

sudipVSsenduk said...

mujur tak masuk ke dalam rumah.

sekali-sekala main air banjir best jugak kan...

Hazmin Hamudin said...

Nasib baik la air tu tak sampai dalam lagi. bahaya betul..

elly nadyra said...

Alhamdulillah dh surut, jaga2 takut naik lg

Hans said...

alhamdulillah xmasuk rumah :)

Papa Mifz said...

kelihatan teruk yer kak...harap sekarang dah surut lah...amin...

sal ya said...

lemau kalau banjir sebab kalau kat kampung mula la keluar sesuatu yang saya tak suka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...