December 7, 2012

Oh ATuK

Assalamualaikum..

Kalau dulu-dulu panggilan untuk datuk
nenek ialah atuk, nenek, nek,opah, tokki,aki,
tok ayah, tok, mak tok dan sebagainya.
Sekarang dah jadi, tok mi, tok ma, tok pa,
tok abah dan entah apa lagi...tok daddy
(susahnya cucu nak panggil!) atau tok di ada tak??


15 comments:

the malay male said...

Mcm2 panggilan.... Janji atukkkkk

Mon MonaLea said...

semua dah canggih sekarang kan kak?

NM02 said...

yang best, nenek dah jadi nanny... hehehe

Rapunzeel Cikilolo said...

tok daddy pun aku pernah dengar...

panggil tok je senang kan...

elly nadyra said...

ahah, anak2 aku panggil belah mama, nenek mak ngan atuk, belah papa lak nenek johor ngan tok abah

Cik Nur said...

hhehehe..xkisahlah..
janji hormat.. :)

Hanis Azla said...

betullah kak.. mcm2 panggilan skrg ni.. grandma dan grandpa pun dah ramai org kita guna..

4feet8 said...

hehe..itu ok lagi..yg tinggal skali ngan cucu tu, atok siap jadi 'abah' lagi sbb terikut panggilan makcik2nya..hehe

Nurul Iman said...

haha zaman da maju, panggilan pun kena moden.!:D

ieda said...

ekekke macam anak2 saya panggil mak saya tuk mie ! ...


ps : akk saya salah taip ekek sib baik akk perasan , saya dah tukar dah ;) TQ kakak !

Nur-nba said...

Kalau Nur, dari keturunan Jawa.. Panggil Atok dan Nyai..

HafRizah@Dátiles.Dulces said...

my mama dipanggil oleh my anak buah = atok mama n atok ayah... ok kan2 :)


janji depa hormat atok sebagai atok :D

Amie said...

Ha ha hah... Tok di....akan ada juga tu nanti.

Syakir Rahman said...

saya x sempat merasa ada atok... :)

sal ya said...

belah husben, anak2 panggil mak dia org MI... cucu pun panggil MI jugak. hahaha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...