December 18, 2012

KeMaRuK Ke Apa?

Assalamualaikum..
Sehingga hari ini, dah 5 hari berturut turut saya breakfast/brunch dengan nasi dagang.

Entah apa kemaruk sangat hari-hari nak makan nasi dagang ni. Dulu saya bukan suka sangat pun nasi dagang. Kalau yang mak atau MIL buat ok la saya suka. Tapi kalau beli saya jarang beli nasi dagang ni. Nak buat sendiri jangan harap..benda lain takpe, nasi dagang...remeh sikit, malas kut yang lebih.

Kebetulan nasi dagang yg dibeli ni murah saja rm2 sebungkus..sedap lagi. Tu yg penting kan?



Mungkin esok stop dulu la nasi dagang ni. Makan benda lain pulak..laksam ke, atau nasi impit sambal kelapa...


24 comments:

Jurutera & Kalkulator said...

Strawberry kat tepi tu sedap gila

Daddy Ziyyad said...

takpe..lepas ni breakfast makan la pulak nasik kerabu...ekekekeke...


nasi dagang saya tak makan kalau ikan tongkol tu..tak suka...

kasihredha said...

Seriius Akak terliur..lamo doh x make dale klosong lagu tu.
Beli Kat mano tu?
Kalu balik kak Nok gi beli

the malay male said...

mengidam kot..... Hehehe

whitecappuccino said...

@kasihredha: beli pasar jeteh je kak.takpun gerai tepi jalan jah.
@malay male: haha..tak pun..
@Daddy ziyad: bokeh juga..ada org tak mkn ikan tongkol ni.
@jurutera: silakn..

MulutPayau said...

dah lama tak jumpa nasi dagang dalam kelongsong daun pisang tu...masa kecik2 dulu selalu jugak makan...

ieda said...

nasi dagang nie kak
selalunya kalau kuah sedap
konperm kita akan beli selalu kan
saya suke gak
tapi saya jarang jumpe yg kuah dia betul2 sedap huhuh

NM03 said...

uwaaa.... nasib baik ari ni selasa

ada nasi dagang best!

yummy....

weh? 2 hengget? moga si penjual mendapat rezeki yang melimpah ruah hendaknya. amin...

Cik Nur said...

sedapnya..!
nur lama tak makan nasi dagang..nak cari yg betul2 sedap susah..

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Uwaaaaa...nmpk gbr shj sda tau sdp...d cni ssh mo mkn nasi dagang...ada 1 restoren ni tp jauh dr my opis n my rmh...tp tetap gigih driving jauh2 semata2 mo mkn tu...harga plk mmg mahallll gilak...sepiring tu dgn sepotong ikan n acar timun ckit...rm5-7...msk sndiri kompom x prna lg...bljr pn mls...

Rapunzeel Cikilolo said...

rm2? beli kat mane?

محمد رازيق said...

wahh. terilur kak. tgk nasi dagang tu. haaa. hehe

HafRizah@Dátiles.Dulces said...

sedapnye nasi dagang....auwwwww yummy

Amie said...

Kali terakhir makan nasi dagang bungkus masa pi Terengganu entah berapa puluh tahun dulu... masa tu sebungkus 50 sen je...

Nur-nba said...

Sedap juga pekena nasi dagang.. Susah nak dapat kalau di JB.

Shafiq said...

Nasi dagang memang sedap. :-)

Rozuan Ismail said...

sedapnya nasi dagang

Yaya Azura said...

susah nak jumpa nasi dagang sedap.
tapi kalau dah jumpa yang sedap dan murah tu berturut 5 hari makan tu...hihi

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

yna pun sgt suka nasi dagang kak tapi tak boleh makan ikan tongkol :(

kalau ada lauk lain memang berselera yang teramat sgt :)

elly nadyra said...

dia balut cam tu plak, patut la sedap makannya.....terliur la plak!

Mon MonaLea said...

sedap.fav.saya tu

sal ya said...

sedap nasi dagang ni. saya pun suka.

meisnani said...

wohoooo nasidagang ???
sy tak kene tekak ouhh makan tu.. ahahaha.. tak boleh masuk..

Yasmin Aris said...

wahh . murah jer. ok la tu berbaloii taw. jimat duit . hari2 makan nasi dagang pun xpe. hehee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...