December 28, 2012

YanG PaSTi MinGGu DePan

Assalamualaikum..

Apa yang pasti mulai minggu depan
saya akan hari-hari menapak dan memanjat
bangunan di mana anak-anak tangganya selebar 
pendek dari tapak kasut saiz 6 dan juga curam. 
Tersilap langkah boleh berguling-guling di situ.

Pagi tadi mesyuarat guru. Bila tengok pelan
kedudukan kelas, terkedu sekejap..
Kedudukan kelas tingkatan 4 dan 5 telah
berubah dan semua kelas saya berada di
tingkat tiga bangunan paling jauh dan yang saya
paling perit nak panjat. Sebelum ni dah pernah 
mengajar kelas di tingkat atas sekali..masa tu tak 
la semuda sekarang..hik hik hik...PUN SEMPUT!

Tahun 2012 paling santai sebab semua kelas di tingkat 
bawah dan dekat dgn bilik saya.
Minggu depan pendakian akan bermula dan pastinya 
bila masuk je dalam kelas, saya akan cakap 
"take five please" sambil mengesat peluh di muka ...
bernafas pula melalui mulut!
Ohhh! I just can't wait for next week!

21 comments:

elly nadyra said...

Exercise free tu, best of luck teacher!

whitecappuccino said...

@elly: haha..yup! exercise kol 12.45 tgh sure berpeluh hebat..tq!

Carl Lesmana said...

2012 sentiasa dalam kenangan =) kalau belajar bi memang akan teringat muka raja , hihihhi

pena rozie said...

Tak pe. Be positif. Ilang kalori dalam badan.

ahsfantasy24 said...

teknik bakar kalori yang baharu.
hehe all the best :)

Konspirasi Juruterer said...

Selamat memulakan mood baru ye:) Setiap langkah menjadi pahala amin..

TechKini.com said...

Selamat berkhidmat cikgu :) Jasamu dikenang!

-> ❤ TechKini.com

Papa Mifz said...

hati2 melangkah tangga yer cikgu...:)

Papa Mifz said...

hati2 melangkah tangga yer cikgu...:)

outbound malang said...

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Hal mudah akan terasa sulit jika yg pertama dipikirkan adalah kata SULIT.Yakinlah bahwa kita memiliki kemampuan dan kekuatan.
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

Hans said...

baik untuk kesihatan tu :-)

MystoryPic said...

nasihat doktor pada saya... sebelum panjat gunung kinabalu... xcsais yang paling baik adalah turun naik tangga.... okey la tu cikgu, secara tak langsung dah buat senaman kecergasan fizikal... hihihi

the malay male said...

buat proposal untuk pihak sekolah sediakan lif

iKhRam said...

nampaknya naseb saya lebih baik
sekolah saya mempunyai satu blok sajaj

dan tahun ini
diberi kelas2 dari tingkat sati dan ke gelanggang ..

apapun
elok juga
dptlah la menjaga kesihatan secara tak langsung

selamat menjalankan tugas yer..

akubiomed said...

Selalu turun naik tangga mahu kurus badan. Selamat bertugas. :-)

norh said...

kak, take it positively..
kak pasti nampak lebih muda tahun depan..he hehe

QASEEH HATIKU QASEEH said...

Owhhh jd cikgu pn ada cbrn yg tr paksa d hadapi bla dpt klas jauh dr bilik guru...mmg la pnt...x bole pkai heels tinggi...tp hari2 bole snmn jln kaki...

Ayen... said...

hahahaha....byklaa dapat pahala 2013 nanti ni,ihiks..

Yasmin Aris said...

selamat menjalankan tugas cekgu ! :D
Semoge dipermudahkan ~

sal ya said...

gud luck kak. hehehe...

Cik Nur said...

adehh..mcm perit je bunyi ni..
apapun, selamay mendaki ye..hihih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...