March 30, 2013

SeMua OrKiD Laa!


Ok..orkid kita berbunga lagi..
orkid yang sama macam dalam entri yang lepas lepas
juga yang dulu dulu.
tak ada masa nak tambah/beli yang lain.
Cuma yang ni entah dah kali ke berapa berbunga,
saya tak ingat!

tapi yang ni baru berbunga kali ke 2.


Ingat tak yang pokok-pokok orkid saya tak ada rumah atau pun 
pondok, saya letak atas pagar rumah saja.
 Memandangkan cuaca panas terik,
 pasu-pasu orkid saya pindahkan ke pagar dalam sikit.








Orkid bunga putih yang masih panjang umur
walaupun dah kena "ngap" dek kambing dulu.
Kelihatan batang yang tinggal macam tunggul
tu kena kerat. Daun juga dah tak ada.
Semuga tak jemu hidup dan berbunga ya!


Errr..ada tak lagu pasal bunga orkid?
Pasal teratai, mawar, tanjung, melur ada pulak.
Ke sebab bunga tu bunga dulu- dulu?
Tapi pasal anggerik ada kot..
tak pe..tak penting pun.!



13 comments:

nea lopah said...

teringat penyanyi dulu2 nama orkid abdullah..hehehe
Rajin nya tanam orkid. umah saya setakat bunga kertas jerlah. hehe

Shaqir Ir Manz said...

dalam bnyk2 tuh orkid putih pling cantik...hohoho

MulutPayau said...

Cantiknya...jeless saya tau..saya tanam jgk tapi tak berbunga...huhuhu...

ZWAN SABRI said...

wahhh.. cantik orkid.. tuan pandai jaga.. :)

❤Kamsiah❤ said...

dulu2 byk jugak kat rumah akak..tp bila berbunga 3,4 kali..jadi arwah dah...yg tinggal cuma yg tahan lasak ja

❤Kamsiah❤ said...

follow & sedekah nuff kat sini..:)

Papa Mifz said...

wah menjadi orkid akak yer...kalau mak mertua PM tgk sure dia jeles...hehe

ieda immi said...

orkid bunga yg cantik dan unik tapi nak jaga agak cerewett kan ;)

Situs Top Info said...

Kunjungan perdana.. semoga menjadi awal perkenalan yang baik..salam kenal dan sukses terus.

Aimaniman Ezaiza said...

lama tak datang sini...

time cuti sekolah ni le boleh bw jauh2 sikit...

m.u.l.a.n said...

suka orkid tapi tak rajin tanam.. dulu2 tolong jaga aunty punya.. siram dgn air basuh ikan.. uweekkk busok tapi hidup cantik.. aunty2 china yg lalu lalang depan rumah pon geram dgn orkid kami..

Cik Nur™ said...

gambar yg mula2 tu cantiklah warna dia.. :)

Nur-nba said...

Suka melihat keindahan bunga-bungaan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...