February 2, 2012

OrKiD PuTiH NaN SeTanGKai

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Siang tadi teramat busy kat sekolah.
Ada majlis itu ini, jadi bila sampai rumah dah petang
lalu terus terbungkang atas katil..Penat!!
Hanya ada gambar bunga orkid putih
saya nan setangkai untuk ditatap.

belum kembang
kembang sekuntum

Kembang dua kuntum
Dah tiga kuntum


Tinggal satu je yang belum kembang

semua dah berkembang

Orang tanam orkid siap gantung, tapi  orkid saya
duk atas simen saja..namun
yang seronoknya, ia masih tetap
 mengeluarkan
bunga..

20 comments:

Rozuan Ismail said...

x lama lagi boleh bukak kedai bunga lah.huhu

Deru Ombak said...

Selamat Pagi Cikgu...
Kakya tunggu2 jugak n3 baru Cikgu.
Dalam kesibukan dan keletihan,
Orkid putih kembang satu satu
Menyejukan hati kan Cikgu.

anisalya said...

kalau gantung kat atas lg cantik kan? suka tgk bunga2 ni. terasa mcm nak tanam snediri je. dah pindah rmh blh la kot.

qaseh johanna said...

amboi cantiknya..mcm mak sy la..suka dgn orkid ni..sy xminat berbudi dgn tanah..jns tgn panas kan..tanam apa semuanya mati...= malas pon iye gak.!! hehehe..

mMoOnN aAlLeEaA said...

mcm borneo orkid.mak saya punya dekat nak setahun bunganya kak.dahlah panjang tangkainya.sapa yang lalu mesti tegur bunga mak tu

Hanis Azla said...

cantik orkid akak.. bila tgk pokok2 ni, terus rasa hilang penat kan..

noor said...

cik nor bila dh kembang mmg lawa. orkid nih yg bestnya bunga dia thn lama kn

Mama Ema said...

cantik kalernya..

Lady Milo said...

wah... kakak. kita punya hobi yang sama la.. suka gila orkid!!

CikPuanHaLia said...

Bunga kesukaan ayah saya ni kak..hihi. Dia memang suka menanam bunga..

sudipVSsenduk said...

tak pernah ada pokok orkid, tapi sangat suka pd bunganya...

pena rozie said...

cantik...

ieda said...

alahh cantik kak
aah kak ramai gantung orkid nie .. x sangka leh hidup cantik dibawah kan akak .. ;)

MULAN said...

cantiknya orkid2 tu...!! kat rumah ni, pokok dalam pasu semua pokok plastik.. sbb tanah kering gersang..

aunty saya rajin tanam & cantik2 keluar bunganya.. dia dok siram dgn air basuhan beras & air cuci ikan.. busuk tapi bunga cantik.. makcik2 bangsa china yg lalu semuanya terpegun.. saya tutup hidung..!!

Hanis MY said...

Uwaaa pengsan tgk! Cantik sgt... Kak nor ni green finger...

Papa Mifz said...

biaso orkid warno purple kan...jrg nmpk yg warna putih...

sekamar rindu said...

salam..

bunga orkid yg sungguh comel....

noa said...

cun ar orked tu
suci murni je mcm org yg tulis comment ni kan lallalla :p

So Shy Lady said...

kagumlah coz ssl t.pndai bcucuk tnm nih hihiii

mesti sejuk tgn cikgu tu, kan. slamt bcuti, ye!

Gen2Merah said...

cantiknya ciptaan yang Maha Esa kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...