February 8, 2012

TeDDY BeaR SaYa- PanJanG UmuRnYa

Salam all!

This time nak citer pasal teddy bear saya.
 Inilah teddy bear saya yang pertama juga terakhir.
Memang saya bukan  penggemar stuffed animals pun.
Teddy bear ni saya beli pada tahun 1984 di Newark, Delaware
 zaman study dulu.
Tak tau kenapa masa tu tergerak hati nak beli
 bear kaler grey ni.

Tahun 1985
Gambar kat bawah ni di ambil sewaktu kami
on the way ke Key West Florida 
masa winter break kalau tak silap. 
Nampak tak, 
bear tu.. 
saya bawa jugak ke sana.

mak aiii..betapa toyenya ambo hehehe

tak der kaitan dengan bear tapi..eh! bear dalam keta la.
gambar ni di ambil pada masa yang sama iaitu waktu
travel ke Florida. Di Epcot Centre Orlando Florida.
gambar pun dah blur.

Dan...percaya tak? Pada hari ini, 8 Feb 2012 iaitu
 selepas 27 tahun, teddy bear ini masih ada lagi
bersama kami.

>
>
>
>
>
>
>
>
>
>


Teddy bear dah jadi kepunyaan anak saya.
Ironiknya, selepas 27 tahun, teddy ni sempat lagi 
berkawan dengan Spongebob!

boleh masuk museum kot..

Agak2 dapat cucu nanti,
 teddy masih elok lagi tak?





20 comments:

monalea said...

elok lagi kan kak.lea punya, dah sampai dekat adik terus tak nampak macam teddy bear kak.dah koyak2x.

Deru Ombak said...

Salam Cikgu.
Sungguh nostalgia.. Kalau lepas 27 tahun, Teddy masih lagi cantik Dan bersih.. Tentu boleh bertahan Lagi 27 tahun kalau dijaga dgn baik. Mungkin akan sedikit pudar.. Tapi makin lama makin tinggi nilainya.. Nilai kenangan!!!!

Serunai said...

leh simpan lam muzium dah ni... pasti kenangan dulu cukup indah. :)

Daddylicious said...

wah! ini boleh lawan dgn bear2 twins ni...hehe

Kalamhati said...

napok baru lg ciknor..whaa panda ciknor jaga!

ewanthology said...

simpan elok elok..nostalgia tu.. hehe

Shafiq said...

Pergh.. lama tu.. :-) Sempat rasanya. :-)

kurus said...

bear yg sgt panjang umur nyeee ;)

saya ada satu kak bear besar , zaman org sukekan saya yg bagi ekekke , zaman belajar .. sampai skrg masih ada ..

tapi anak2 x suke tgk sbb nampak macam bear tuu idup huhuh ... last2 saya

ezumie esbarisma said...

sy suke teddy bear.... :)

LidiaSuraya said...

lama nya jangkahayat teddy bear nie

emarieys said...

wow, lamanya usia teddy bear..nostalgia sungguh

WuMing said...

Waktu kamu beli Teddy bear tuu... ke sana belajar ke melancong?

Mulan said...

moga panjang umurnya... lama betol tu..

SemuaTentangKita said...

huish..lama tu kak. Bagus betul akak boleh simpan sesuatu selama itu..kagum saya..

sal ya said...

barang berharga tu kak. kena simpan smp anak cucu.

sudipVSsenduk said...

khazanah purba yg perlu dijaga.. tinggi nilainya ni

Lady Milo said...

jelesnya!!!!!! saya punya ntah mana-mana.

anNaqia said...

nostalgic nye. cool~

Hanis MY said...

i very likeeeee hanis suka sgt teddy, tapi lepas kahwin hubby tak suka wuwuwu simpan kat rumah mak... tapi anak buah dah buat reta hik2...

Unknown said...

dah 27 tahun...wah kenangan terindah nih...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...