February 11, 2012

KeRinG TiBa-TiBa

As salam..

Petang tadi saya baru perasan yang
pokok  buah mata kucing mata kucing yang selama ini
 tumbuh subur
dan telah beberapakali berbuah,
tiba-tiba kering macam dalam gambar ni.



Baru tengok 4 hari lepas, ok jer.
Terkilan, juga tertanya-tanya sebab2 terjadi sedemikian kerana
pokok dan rumput di sekelilingnya elok sahaja. tiada kesan kering.
Meracun pun tidak..kering sebab panas? Tak juga sebab disiram sebelum ni.

Terfikir juga, 
Begitulah juga lumrahnya kita yang hidup.
Sihat walafiat, namun bila2 masa saja
boleh diambil nyawa olehNya...
Tiada siapa yang menduga akan waktu itu
Ia pasti akan tiba jua..



9 comments:

:: Cik Nur :: said...

bila yang dipinjam di tarik balik, mcm tu lah jadinya..

apa yang ada pada kita ni, Bila2 masa je DIA boleh ambil balikkan...

inilah realiti kehidupan,xsemua benda yg bernyawa di dunia, akan kekal selamanya kecuali DIA.

sayangnya pokok tu, xsempat nak merasa hasil ye..

ataspagar said...

pokok tu tak tahan panas kot..cuaca sekarang ni kan panas..nanti letak payung..hehehehe

Deru Ombak said...

Assalamualaikum Cikgu.

Hurmm.. Kalau kakya dah nanges tengok pokok kekeringan begini.

anisalya said...

sangat setuju. setiap kejadian berlaku tak terduga kan? sama jugak macam mati. kita kena bersedia sebab kita pun tak tahu bila ajal kita tiba.

♕ Mr.IX ♂ said...

macam kena racun jer kan...

Ayen... said...

kadang2 setiap kejadian tu adalah sebagai ingatan buat kita semua kan...

delarocha said...

tak sempat nak berbuah?

Ros said...

Salam Whitecappuccino,

EEmmmm.....betoi tu Whitecappuccino....semuanya di tangan Allah kan....kadang2 tu kita tengok yang sakit tenat sangat dah,boleh sihat balik...dan yang dok sihat walafiat tu pulak yang pergi dulu.....

Kita hanya merancang...Allah jua yang menentukannya kan....

Papa Mifz said...

dalam maso terdekat mcm2 boleh berlaku kan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...