February 9, 2011

SaaaaYanG DiA..

Assalamualaikum.
Ingat tak arnab yang saya bela pada akhir tahun lepas?
Seekor dah mati kan dulu? 
Tinggal yang seekor ni  jer lagi.
Saya panggil Meknak..
Dah besar pun dia.

meragut rumput kering


Hati  terhibur  tengok  telatah Meknak bermain2 atas pasir
apabila dilepaskan pada waktu petang. 
 Seronok melihat dia
 terlompat2 dan berlari ke sana sini sambil 
meragut rumput dan daun2.  
Selepas peristiwa kaki Meknak berdarah 
entah kena apa 2 minggu lepas,
Meknak dah tak berani pergi jauh. 
Dia hanya bermain2 di kawasan belakang rumah sahaja.


meragut daun pokok buah mata kucing

bermain atas timbunan pasir


Kalau dulu bila dilepaskan kat luar, 
Meknak akan lari bila kita nak tangkap masuk sangkar.
Tapi sekarang dia dah jinak. Bila hampir maghrib, 
panggil je dia akan datang dan 
mudah dimasukkan dalam sangkarnya kembali.
Saaaaayang Meknak!!


7 comments:

Ayuni said...

pastu msti lps nie ader baby arnab pulak...

! Encik Nakal ! said...

anak rabbit cam anak tikus~~~~hahaha

whitecappuccino said...

@Ayuni: kena beli la seekor lagi..
@Encik nakal: hehehe..aa'h..tgok lagi skai betul jugak.

azidee said...

tomeynyer meknak
naper tak letak nama
neng nak hehehehe
cantik blog

rizwan's sweetheart said...

eh2.. buah mata kucing... sedapnyer!!!

comellah arnab kaknor!

Ina said...

As Salam..singgah sini...kita suka arnab..dulu ada arnab nama muzel..tapi..kena makan anjing..hu..hu..sedih..
INA NAZIR BLOG

Cik Moon said...

chomelnyerr...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...