November 30, 2011

DeVeLoPinG EmPHaTY


ALWAYS
put yourself
in other's shoes.
If you feel that it hurts you,
it probably hurts the person too.


10 comments:

delarocha said...

sebagai banker, saya juga sering mengamalkan sikap empathy itu. cuma kadang kadang memang tak boleh nak tolong sangat dah... mintak maaf je la.

whitecappuccino said...

@delarocha: sekurang-kurangnya kita cuba kan?

Shafiq said...

agreed!

ahsfantasy24 said...

Sangat setuju !

Hanis Azla said...

betul sangat tu kak.. barulah kita peka dgn masalah org lain juga..

Amie said...

Amie sedang2 saja, sederhana...tak keterlaluan tapi kadang2 terlajak juga sebab suka kesian...

YNA said...

sgt2 setuju kak :)

tp ada org bila kena kt dia bising2, bila dia wat kat kita, kita senyap je :(

YNA said...

sgt2 setuju kak :)

tp ada org bila kena kt dia bising2, bila dia wat kat kita, kita senyap je :(

Papa Mifz said...

papa mifz pun setuju...!!

Run Away said...

saya setuju sgt...;d

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...