November 28, 2011

NaSi DaH JaDi BuBuR..ALaaHai..

Assalamualaikum dan salam sejahtera..


Nasi dah jadi bubur!
semua tahu makna peribahasa ni kan?
Kalau dah jadi bubur memang tak boleh jadi nasi balik
namun masih boleh dimakan sebagai bubur nasi atai nasi air kan?


Tak pasal-pasal nasi saya jadi bubur hari ni..




Sebenarnya saya rebus nasi impit segera jenama NONA tadi.
Tak pernah pun buat sebelum ni..
Since sambal untuk dicicah dengan nasi impit masih ada,
boleh juga dimakan..
Bila dah hampir masak,tengok-tengok plastik nasi 
tu pecah dalam periuk, terburai semua isi perut tinggal satu jer 
yang tak pecah (tapi hampir)..



Akhirnya, nasi impit jadi bubur nasi..redha je lah!

Orang lain buat ok jer? 
Kenapa semua pecah terburai?
Sape boleh tolong jawab?





7 comments:

Daddylicious said...

kurang air kot...:)

whitecappuccino said...

@daddy: mungkin la kot tapi rasanya cam bnyk dah tadi.

delarocha said...

plastik tu kurang bermutu..ahakss

whitecappuccino said...

@delarocha: yg ni tak pasti..yer la kot.

Juliet_iRa~" said...

laa..ciannya..

sllnya nona kan elok je..huu..

xpnh plak jd gtu kak..

Shafiq said...

plastiknya kot yang tak bermutu..

||aLeaSaRa|| said...

erkkkkk selalu kite buat ok je.ke jenama lain kite pakai ye?owh faiza kot ke nona jugak ntah ngeee ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...