November 22, 2011

MuSiM HuJaN DaN BanJiR

Hujan..hujan...hujan...dan  hujan....
dah dua hari berturut-turut hujan turun dengan lebat.
nak buat macamana dah musim dia kan?
Sesetengah tempat di kawasan yang rendah di Terengganu dan Kelantan
telah dilanda banjir dan ramai penduduk di kawasan yang terlibat telah
dipindahkan ke pusat-pusat pemindahan banjir.

Seperti biasa bila musim-musim hujan begini,
perut asyik minta diisi saja..
Dah bosan makan roti Gardenia, terasa nak makan
roti biasa la pulak..roti bantal?

    
 Tak pernah buat ..beli jer..
sekali beli 4 bungkus. Tak main la sikit-sikit.

 

Potong, sapu butter/majerin, bakar, tabur gula..
pekena dengan teh tarik, kopi o atau teh o ..Ummmph!!

Berbalik kepada musim tengkujuh dan banjir,
kawasan rumah kami pernah juga dikelilingi air
tapi rumah mak memang kerap juga dinaiki air
banyak macam ni
.
.
.
.
banjir 22/11/2009..yang bergayut ni, anakku!


Berwaspada selalu di musim tengkujuh.



12 comments:

delarocha said...

tak pernah lalui musim banjir dan kalau boleh nak elakkan.

pasti penat nak bersihkan umah semula. kerugian harta lagi.

whitecappuccino said...

@delarocha: 22/11/2000 banjir besar tempat saya..lumpur setebal 4 inci dalam rumah..barang banyak rosak.ambil masa sebulan nak pulih.

diana said...

hati2 musim banjir ni..

Gen2Merah said...

iya.. saya pun bersyukur selama saya hidup masih belum pernah di landah musibah banjir... berhati2 di kala musim tengkujuh ini..

Amie said...

tempat kami belum hujan lagilah WC.... masih panas-panas suam gitu...

Ayuni said...

hm, ujan kt ganu nie kejap ade, kejap x...

Lelaki Ini said...

seronok jugak bnjir..
tapi tak seronok bila rumah kita yang kena..


dah followed blog nieyh!

YNA said...

rumah yna pernah banjir raya pertama thn 2003.. sedih giler time tu :(

hebat giler akak beli sampai 4 bngks, hihihi

Papa Mifz said...

musim hujan2 nih mmg selalu perut mintak di isi jer...hehe

Daddylicious said...

banyak plan tergendala kalau hujan tiba...:(

Rozuan Ismail said...

amboi,sakan bergayut.hehe

Gentleman Frog said...

Salam,

Macamana harga rumah di kaw tu?

Blog GF berpindah: http://toadjitsu.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...