December 26, 2011

RuPa BoNuS SaYa

Assalamualaikum dan salam sejahtera..

Dua tiga hari lepas asyik benar baca novel..
tu la, bila start baca payah nak stop!
Kalau baca Quran begitu kan ke bagus Smiley

Tapi semalam mood rajin datang mencurah-curah,
start lepas maghrib sampai midnite saya mengemas bagai Smiley
(orang mengemas pagi2 tapi saya mengemas malam2)
tukar dan basuh semua langsir..
menyebabkan bilik saya bersih memancar2 kilatnya!

Hari ni saya dan ss ke kedai tayar untuk tukar tayar kereta saya,
ingat nak tukar 2 tayar  (1 tayar rega dah dekat RM300)
sebab bunga tayar tu masih elok lagi tapi
ada part yang merekah. (tayar nipis rim 17") tak tau sebab apa..
padahal masih baru lagi..
Bila check, 1 lagi tayar  ada rekahan juga..
Hurmmm nak kena tukar 3 tayar baru la pulak.
Kemudian rim pun ada bengkok sikit.. 
ermm... kalau tukar 3 tayar dah hampir RM1000
Last2, kami decide tukar rim 15"..
sebabnya kalau tukar tayar rim 17" kot2 masalah yang 
sama timbul lagi pun tayar tu kan mahal bila nak tukar pulak..

Nampaknya plan A dah jadi plan B,
konon nak tukar 2 tayar last2 semua tukar 
4 rim 15" dan  4 tayar baru (sonar)..
Hohohoho..selepas trade in rim lama 
semuanya berjumlah RM1500.
Minggu lepas dah bayar roadtax!
 separuh lebih bonus saya dah selamat belayar!
Pendekata, bila ada jer yang masyuk, tak nyempat2 keluar.
Tapi, demi keselamatan semua..tak apalah.

Sepetang juga kami duk tercongok kat situ 
menunggu  dengan setianya mereka buat buat balancing, 
weight dan alignment entah berapa kali
sampaikan  hajat nak ke lain terpaksa ditangguhkan .
Balik rumah dah hampir maghrib.

Inilah rupa bonus saya




17 comments:

Kalamhati said...

Lawa rim baru..huhu

bonus sy bln ni tak masuk plak..huhu kerani termissed lagi..bkn silap AG kali ni tp silap kerani yg check..huhu

Hanis MY said...

takpe kak nor untuk keselamatan sekeluarga bila naik kereta...

Amie said...

dah nampak rupa bonus.... kita belum lagi...hi hi hiii

Unknown said...

ambooiiihh lawa tayar bonos tu haa..

ewanthology said...

tu dia..berkilat sportrim

whitecappuccino said...

@Kalamhati:masih!! laaa..takpe, nanti dapat banyak lagi !
@HanisMY: betul!
@Amie: hehe..nampak jelas kan?
@Ahmad Fauzi" hehe,,TQ
@delarocha: baru tentula berkilat!

Lady Rina said...

bgs la nampak rupa bonus..sy ni bayang2 bonus pun tk nampak..huhuhu..anyway..cantik rim...:)

kurus said...

ekekke jadilah kak .. macam2 kan .. kalau dpt bonus tuu macam2 kita org perempuan boleh buat .. hurmm dah kena ganti tayar lak ;(

Hanis Azla said...

nampak juga barangannya.. cantik dan berseri2.. Alhamdulillah ada bonus kan kak..

Shafiq said...

Takpelah kak. Asalkan keselamatan diutamakan. :-)

Unknown said...

biaso la kalo ado duit lebih tuh ado jer la nak kene bayar or beli..huhu

SemuaTentangKita said...

Tkpe kak..at least duit mengalir kita nampak hasilnya. Lagipun demi keselamatan gak kan. Dari 'hilang' tak tahu ke mana kan :)

sal ya said...

selalu macam tu kan? bila dapat je duit lebih, lebih jugak la yang keluarnya.

monalea said...

samalah kak.saya pun tukar tayar gak..selamat bonus tahun ni.

wahida said...

saya pulak duit bonus berabis kat abang utk persiapan dia masuk darjah satu nnt...hehe...

:: My BeAuTiFuL wOrLd :: said...

rim itu terbaikkkkkkkkkkk!!! hihihi

bonus yna habis beli brg mary kay dan belanja mak adik pergi bercuti :)

Ce'gu JAERA said...

yela kak... saya pun dah tukar ke rim'15... jimat sikit.. kalau 17 dah lah menyusahkan kita nak bawa keta, nak mengganti nya tu mmg mengkopek duit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...