December 11, 2011

TahuN BaRu, GaJi BaRu

Assalamualaikum dan salam 1Malaysia..

Cuti persekolahan dah 3 minggu berlalu,
lebih kurang 3 minggu juga lagi sekolah
akan dibuka semula..

Rasa-rasanya,
isu hangat yang akan
menjadi topik
perbualan utama pada
hari mesyuarat guru yang pertama
atau pun pada hari pertama
persekolahan dibuka ialah,
"berapa ek gaji baru kita??"

Namun, berapa pun
kenaikan gaji kita,
bekerjalah dengan penuh tanggungjawab
berserta hati yang tulus ikhlas
supaya rezeki yang kita perolehi
itu penuh dengan keberkatan.
 GanjaranNya nanti pasti akan
lebih hebat..
Alhamdulillah

p/s: Ingatan untuk diri sendiri juga.


17 comments:

Gen2Merah said...

terima kasih atas ingatan ini ya kak.. insya Allah, buka persekolahan nanti, nak pastikan buat yang terbaik.. nak bekerja dengan seikhlas2 ikhlasnya... insya Allah

delarocha said...

gaji makin naik, harapnya prestasi kerja pun semakin menaiklah ye

umialya said...

Alhamdulillah rezeki

Papa Mifz said...

ok la ado kenaikan...rezeki tuh...

ahsfantasy24 said...

Tangga gaji baru kan?
Alhamdulillah :)


Latest Post:
Semakan Keputusan Peperiksaan November 2011 IPGKTAA

ieda said...

tulah .. adakalanya kita nak kerja ikhlas ati kak .. tapi kalau org2 di sekeliling ada jer yg x kena ngan kita .. susah hati ..
serba x kena , kita x kacau org , org duk dengki 24 jam .. susah nyee lah hai

biarlah , janji kita nak kerja seikhlas hati kan kak :)

anisalya said...

keikhlasan tu penting kan?

whitecappuccino said...

@Gen2Merah: sama2..insyaallah
@delarocha:harapnya begitulah
@umialya: alhamdulillah
@papa Mifz: alhamdulillah
@ahsfantasy24: ya
@ieda: yang ni tak boleh nak lari dah..janji kita buat yg terbaikkan?
@anisalya:betul tu.

Yan said...

alaaa...gaji akak tak naik2 lahh..heee..

CIK MIN - MIN said...

tanggungjawab cikgu tu terlalu besar..gaji juga harus setimpal..
kenapa la saya x minat jadi cikgu....
:)

pena rozie said...

PR pun selalu ingatkan hal ini. Kat opis pun tengah tunggu bonus dan semestinyer ade gaji baru di awal tahun ini. Ape2 pun selalu ingat kan diri bersyukurlah dengan ape yang kite perolehi. Walaupun PR pekerja swasta alhamdulillah ade bonus serta kenaikan di setiap tahun.

whitecappuccino said...

@Yan: gaji Yan tak naik tapi duik masyuk ajer..jalan2 merata lak tu?
@Cik Min Min: Tak jadi cikgu pun dapat gaji jugak kan?
@pena rozie:alhamdulillah..rezeki sentiasa ada kan?

mMoOnN aAlLeEaA said...

alhamdulillah.gaji baru ditahun baru.bekerjalah dengan hati yang ikhlas demi sesuap nasi....:-)

MULAN said...

moga semua guru2 dilimpah rahmat atas jasa & bakti mendidik anak bangsa..

g0m0k9enDek said...

akak... kenapa kita x bleh nak faham2 pasal gaji nih...

pening!

Daddylicious said...

gaji naik kemahuan juga ikut naik...:)

Nur said...

Syukur dengan rezeki dariNya.. Prestasi kerja pun kena ditingkatkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...