December 30, 2011

MenYiBuKKaN DiRi Di MinGGu AkHiR CuTi

Assalamualaikum..

Minggu depan sekolah akan dibuka semula..
bermakna saya pun akan start kerja  selasa depan.
Yang peliknya, minggu terakhir cuti ni saya berasa
TER- rajin lah pulak..
semangat menjahit berkobar-kobar melimpah ruah! 

Semalam pagi2 lagi saya pergi kedai kain
dan sambar beberapa pasang kain
untuk buat baju kurung..
sebenarnya yang dah beli lama
pun ada lagi tak berjahit.
Kalau kain tu ikut musim tentunya
dah out of fashion!

kain murah jer.

Tapi sebelum baju kurung dipotong dan dijahit,
saya terlebih dahulu melangsaikan  misi menjahit 
langsir yang terbengkalai entah dah berapa lama.
Hasilnya sungguh menyeronokkan sebab
saya berjaya menukar langsir bilik saya dan anak2..



Bila semangat membara , semua kerja berjaya dilangsaikan
dengan jayanya, tapi kalau takde mood, 
satu kerja pun tak jadi (saya la tu!)

2-3 hari ni memang saya betul2 menjahit 
sampaikan SS tegur,
"Cuti 5 minggu relax jer, tiba2 minggu akhir cuti ni sibuk bukan main lagi"!
A'ah..semua benda saya rasa nak buat!
Esok saya nak start gunting kain untuk baju kurung..
minggu depan
gi kerja boleh pakai baju baru!!

suka!!!








11 comments:

Shafiq said...

semangatnya akak menjahit! :-)

kurus said...

banyak tuu kak
kalau murah punn x per janji boleh tukar selalu kan ;)

pandai akak menjahit kira dah jimat tuu ;)

Ayuni said...

wah, sis pndai menjahit....bestnye,,,

Zul De Alexis said...

wah ada baju baru tu..hehe.. best2

Unknown said...

papa mifz kerja beruniform..so tak poning kepalo tiap2 hari nak bagi baju apo..:)

Ce'gu JAERA said...

ya cikgu.. minggu depan kita dah bersedia utk sesi persekolahan baru kan...

anyway, selamat tinggal kenangan 2011... kita mulakan lembaran baru 2012

Selamat Menyambut Tahun Baru 2012 buat cikgu... thanx sudi jadi sahabat saya di alam maya ini...

Ayen... said...

rajinnyalaa dia,nanti bolehlaa tempah utk baju raya ek.....hehe.

ini cik ita said...

hai kak...semakin jelita tu...rajin pulak tu.....

Lady Rina said...

byknye kain...suma cantik2 esp yg design bunga tulip...cantikkk...

Tinta Emas said...

Semakin lama mood menjahit semakin kurang... skrg hantar kat orang saja..tapi bila tgk wc jahit baju, rasa nak jahit baju jugaklah...baju sutera beli tahun 2010 pun lum terjahit2 lagi...

Selamat tahun baru...

Daddylicious said...

murah jer tapi ada 5 helai....dasyat tu...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...