January 8, 2012

2012 KoReA OPeN ReSuLT: DaTuK Lee ChoNG Wei BeaT LiN DaN

Assalamualaikum dan salam sejahtera!

Tengok tak final badminton tadi??


Yesss!! saya BOLEH!!! (hak google) 

 Hari ini , Datuk Lee Chong Wei telah terlepas dari badi Lin Dan!
Beliau  telah membuktikan yang beliau masih belum berputus harap
apabila  telah dapat menewaskan pemain nombor 1 China itu!

Semangat Lee Chong Wei tidak luntur apabila 
kalah pada set yang pertama
dengan mata 12-21 namun terus bangkit pada 
set yang ke dua dan menang  21-18.
Akhirnya DLCW muncul juara setelah menang 
pada set yang ke tiga dengan mata 21-14.
Dengan kemenangan ini, DLCW akan 
membawa pulang  
 USD$75,000.
Lumayan!


Syabas DLCW!
Anda telah membuktikan bahawa
beberapa kali tewas, tidak bermakna
akan terus tewas.
Sebaliknya dengan semangat yang kental,
kita masih boleh bangkit untuk
mengecap kejayaan.

Tahniah !!

13 comments:

delarocha said...

syabas

Shafiq said...

Pergh! Bukan senang DLCW nak kalahkan Lin Dan... Tahniah buat beliau. :-)

cheqna said...

suka suka suka
keje hari ni
sempat tengok last set je..tu pun masa dah 11-9..
pepun suka LCW menang..
err..salam singgah di petang ahad =)

Ayuni said...

Malaysia is the best!

Rtp Farra Arisha said...

beliau memang hebat. tahniah.

Amie said...

semangatnya kuat, kental....!

♕ Mr.IX ♂ said...

Blogwalking sini! ♛ Mr.Ix ♂ kata ║ Walaupun saya takde semangat kesukanan, tapi tetap berbangga ║...

✓│Indonesia Pop (i-Pop)
✓│Lembu Nak Jaga (Parody Moves Like Jagger

aimaniman said...

yuuupppp tahniah, tp tang x sedapnya bila kita mengharap, mesti kalah, bila kita buat dek jer, menang la plak...

noor said...

wah congrats! nor yg benornya xtau sgt bab2 sukan nih heheheh

Mama Ema said...

Malaysia Boleh...DLCW Hebat

Ayen... said...

Usaha tangga kejayaan,gagal skali bkn bermakna gagal selamanya kan cikgu.tahniah buat DLCW dari ayen,hehe...

Ijah EmoTemo said...

tahniah LCW!!! :)

wahida said...

tumpang bangga dgn kejayaan chong wei....

tahniah!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...