November 26, 2010

PeDiHnYeR!!

Pppssstt..terasa pedih yang amat nih...
da dua hari menderita..adoiii!!!
buat suspen plak..bukan pedih kena
sembilu atau luka kena curah cuka..

Tapi pedih dalam mulut pecah2!
atau lebih dikenali dgn ulcer?
yer..kalau kena ni bukan satu dua tau..
pernah kena sampai lima biji sekaligus! 
besar2 pulak tuh
memang siksa la...PEDIH!!

Bibir ni macam nak terjuih jer huhu..
tadi dah kumur ngan air garam,
tapi tak kurang pun..
mmg rasanya kurang minum
air masak..ye la tak haus sgt
camana nak minum..
kadang terlupa nak minum..

Hari ni mmg kemuncak sakitnya
harap2 esok reda
supaya aman sikit rasa
kalau tak asik duk tahan pedih ni..
berdenyut2 lagi!!!

Ada lagi tak cara lain tuk 
kurangkan pedih ni?
Tak suka letak Bonjela sebab
lagi teruk rasa..Adehhhhh!!!
(ni baru pecah2 mulut...dah sakit semacam)

6 comments:

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

letak planta bonda patik gtau...

*dh siap wat entry kene tag!!!

http://ahmadfauzi-ahmadfauzi.blogspot.com/2010/11/di-tag-lgsuke-nye.html

Gentleman Frog said...

Salam,

Entah selalu kulum garam kasar tu,

g0m0k9enDek said...

akak, kawan kita cakap minum eskrim jenama miloooooo!

whitecappuccino said...

>>AA :oh! nnti try..
>> GF:..pedih gak tuh..
>>gomok: biar betolll!

Siti said...

kesian ciknor.. saya tak berani nak letak garam macam orang cakap tu..takut pedih..saya cuma banyak minum air je..try lah..semoga ciknor cepat sembuh ye?saya dapat rasakan sakitnya tu..huhu

whitecappuccino said...

>>siti: tima kasih siti..ari ni masih berdenyut2..da ltk planta tp xde prubahan..tahan jer laa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...