November 18, 2010

TinJaU-TinJaU

Semalam pegi rumah mak mentua tolong masak sebab dia buat korban. Tapi raya korban tahun ni ipar dua ramai tak balik tinggal aku ngan biras jer tolong memasak.. dah siap masak aku sempat juga tinjau2 sekeliling rumah mak dan aku ternampak pokok ni:


 
pokok katak puru
Rupa-rupanya macam ni pokok buah katak puru ( ada iras2 pokok belimbing) .. sebelum ni aku penah makan buahnya (tak suka sangat) cuma tak penah tau macamana pokoknya..padahal ada kat tepi rumah mak.(boleh aku tak perasan?)
buah katak puru




Selesai makan aku pun bersiap nak balik rumah..sebelum masuk kereta ternampak la pulak bunga orkid mak yang cantik nih!


(aku kan tak boleh tengok benda2 atau bunga cantik mesti nak amik gambar)
Tak pe kan?? Kita sebagai makhluk Tuhan patut menghargai ciptaanNya.
Ermmmm...pastu terus balik dan TIDOOOOOO.! penat gak weh!!






6 comments:

kinah said...

buah 2 kt umh sy pon ada.. hehe..
sj nk mencelah2..

whitecappuccino said...

Kinah>> Hehe..xpe..tu la pasal, kat umah akak xder..

noor said...

hihihihii...cam ni rupanya..xpenah tgk

whitecappuccino said...

noor>> oh yer ker? tengok puas2..:)

g0m0k9enDek said...

akak org lg kesian, x tau pon ada buah ni

whitecappuccino said...

gomok>> Laaa..yer ker? hehehe..mmg kesian la adik akak ni! takpe2, so skrg da tau kan?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...