November 12, 2010

TaU La aNaK MaK..

Masa aku study dulu aku tinggal menyewa bersama kawan2 dari berlainan negeri. Macam biasalah bila duk menyewa kami masak bersama dan kadang bergilir masak. Tau-tau je la bila berlainan negeri lain la pulak cara memasak. Ye la,  mak aku ajar macam ni mak dorang lain plak caranya walau nama masakan sama tapi versi lain2.

Yang aku nak citer kat sini kisah kawan aku, orang nogori..Bila time masak  kadang2 dia selalu kena tinggal sorang kat dapur..nak tau kenapa? Haaa...ni ayat dia..
Eh! nape buat mcam tu? Mak I cakap kan.. Eh! Mak I kan..., Mak I kalau...
Asyik2 "Mak I"  Kawan2 yang lain terus cakap " Kalau macam tu suruh mak you je buat ek??"
Hurmmmm..nasihat aku,  kalau masak jangan duk ramai2 kat dapur nanti ada yang merajuk tak nak masak..
Hehe..sian kawan aku sorang ni.. kat mana agaknya dia sekarang.....

p/s: Asyik pasal masak je ni..bukan blog masakan ya..tpi kebetulan pulak citer psl masak memasak.

2 comments:

Cikgu Fonik said...

Salam,

Emm i selalu jwb, 'ye la mak kau sorang je la yg betulll" (o_0)/

of voluntary and compulsary

whitecappuccino said...

Hehe..tak pun mcm ni.." Eh! Mak I pun pandai msk gak tau!!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...