November 2, 2010

Rain drops keep falling on my head..

Alhamdulillah, hujan yang turun semenjak tiga hari lepas telah reda buat masa ni.  Cuma ianya agak luar biasa.  Maksud aku hujan turun 
dengan lebatnya macam musim banjir la.  Memang la sekarang dah masuk musim tengkujuh kat pantai timur tapi rasanya tahun ni awal sikit hujan datang. Macam orang juga, ada awal , ada  lambat. 
Dalam pada itu  di Perlis dan Kedah ramai penduduk yang telah dipindahkan  ke pusat pemindahan banjir.


Seingat aku banjir yang paling besar pernah berlaku kat tempat 
aku ialah 10 tahun yang lalu..bila dikenang balik, ada orang cakap biasanya banjir besar berlaku 10 
tahun sekali.. Wallahuallam..
Semuanya bukan kuasa kita.cuma time2 begini kita kena sentiasa berwaspada..!

Pada musim2 begini jugaklah stok makanan kena banyak kat rumah sebab anak2 dan seisi rumah jadi macam orang Somalia kebuluran tak pun macam anak burung yang sentiasa ternganga mintak diisi. Time ginilah  aku rasa tempat aku asyik kat dapur je..apatah lagi bila cuti sekolah. Tapi biasa la kan kalau ibu2 tu jenis yang rajin hehe....

p/s: gambar di atas (banjir tahun lepas kat rumah mak)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...