January 8, 2011

DaRiNg JuGaK SaYa!

Daring juga saya pagi tadi!
On the way balik dari rumah mak, 
malas pulak nak ikut main road, jauh la sikit.
Biasa lalu ikut jalan kampung tepi alur sungai.
Tapi alur tu melimpah kelmarin tak dapat lalu.
Since ari ni dah tak hujan tentu air dah surut.
Jadi tawakkal je la ikut situ harap2 dah boleh lalu.
Sampai jer jalan tersebut nampak
 masih ada lagi air atas jalan.
Kelihatan beberapa orang budak sedang naik motor
sambil main air.

nampak macam tak dalam tapi..
                  
sibongsu sempat posing

Malas dah nak pusing balik,
(kereta kat belakang pusing balik)
Saya terus je redah! eh! dalam juga lagi
nampak cam tak dalam.
tapi beranikan hati tekan jer minyak!
nasib baik lepas tak mati enjin kat dalam air tu!
Kalau tak tentu budak2 tu jadi mangsa tukang tolak keta!
Fuhh! lega!

Sampai jer kat rumah,
tenguk2 plat depan dah tak ada!
Sah! tercabut masa redah air tadi.
Suami cakap, kuat benar redah air sampai
tercabut plat sekeping!
Sengih jer la..
Jiran depan rumah pulak bagitau
takde kereta lagi yang lalu kut situ tadi.
padan la kereta belakang 
saya tu pusing balik hehe

15 comments:

Hanis MY said...

wahh mmg daring apapun syukur semuanya selamat... hati2 musim banjir ni..

whitecappuccino said...

@Hanis:Alhamdulillah..berdebar jgk!

Lelaki Ini said...

hahaha
smpai boleh tercabut???
hebat2!

wahida said...

salam sis, thanks drop by my blog...awat x follow sekali..x pe, biar saya yg follow dulu, saya tunggu tau..

noreed said...

nasib baik tak jadi ape. alhamdulillah slamat

Qaseh said...

bila kita tawakal insyaAllah selamat.

♥ Princess ♥ said...

berani betoi? klu keta masuk air camne?

Ayuni said...

hm, kt unisza pun banjir...bahaya...

Siti Safiyyah said...

adui musim kelantan terengganu banjir skang ni..nasib baik temerloh tak banjir..hati2 k ciknor..hehe

Kalamhati said...

gedebe ciknor!hihihi

whitecappuccino said...

@lelaki ini:ha'ah..bleh tercabut.
@Wahida:da follow :)
@Qaseh:betul tu
@noreed:alhamdulillah
@Princess:hehe..tu la ciknor ni daring skit
@Ayuni:oh betul tu kat sana banjir la jgk
@Sitiya siti..
@Kalamhati: hehe..tu la baru perasan ciknor ni gedebe jugak la .

Rozuan Ismail said...

banjir ke kat tmpat awk!!seronoknya main air tapi kena hati-hati la ye..

p/s jom komen entri baru blog wan

Syed Hilmi Syed Yahya said...

berani berul eh redah banjir 2,,,alhamdulillah ar slamat...

Azwani said...

boleh tahan berani akak meredah air banjir tu..

Gentleman Frog said...

salam,

owh ya banjir kan di pantai timur sekarang.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...