January 20, 2011

KeRaNa Mu, AKu MeRaNa

Salam..
Disebabkan sakit menyerang kelmarin, 
semalaman malam tadi tak boleh tido.
Habis gaya tunggang terbalik nak cari keselesaan
 supaya dapat tido tapi
bila dah sakit sangat, buat apa pun memang tetap sakit.
Orang kampung cakap 'medu angin" orang moden cakap "gastrik".
Dah jadi kebiasaan kalau kena serang saya memang kena teruk.
Rasa bengkak ,sakit kat perut sebelah kanan sampai kat belakang.
Malam tadi , awal malam masih sempat online tapi dalam kol 11 
lebih dah tak tertahan.
Sakitnya sampai lah ke pagi.

Jadi hari ni memang tak dapat nak pegi sekolah..
Terpaksa cuti awal2 tahun.
Pagi tadi sakit perut ditambah dengan sakit kepala lagi.
Namun tertido juga sampai tengahari sebab malam tadi tak tido.

Suami tanya makan apa sampai sakit macam tu
sebab biasanya kalau sakit disebabkan saya tersilap makan
benda2 yang saya tak boleh makan.
Saya jawab takde makan apa, makan cam biasa jer.
Tadi tadi baru teringat pagi2 kelmarin saya makan
pulut lepa (cam pulut panggang) yang kawan offer.
Terlupa pulak saya gi makan benda tu padahal saya
tak boleh makan pulut pagi2 sebelum makan nasi.
mungkin itu antara sebabnya.
Serik la sakit macam ni..
Sakit sangat2!!!

Alhamdulillah sekarang dah bertahan walau masih terasa
sikit2..nasib baik esok cuti.

kerana mu, aku merana!
(sumber google)

9 comments:

akmall said...

sedap pulut lepa or pulut panggang ni..mmg heaven lah...

azidee said...

kesian dia
takperla
nak jadikan
kita terimaje la
sakit yg tanggung
jaga kesihatan tu k jgn
makan tanpa perisa ek
b nice with ur family k

whitecappuccino said...

@akmal:memang sedap pun!
@D:terima kasih D!

akmall said...

tu lah...mmg best kan..lama x makn...

whitecappuccino said...

@akmall:esok gi beli!

iniialahaku said...

pulut lepa??xpnah dgr..plut pgang pnah..eh,mmg pgi2 xleh mkn plut ke?bukan pulut pon spesis nasik gak ke?

whitecappuccino said...

@iniialahaku:kat klntan tganu panggil pulut lepa.inti serunding ikan...kita takleh mkn pulut waktu pagi2..

iqbalhakimi said...

alamak..dah lama tak makan pulut panggang... =(

Hanis MY said...

wahh sedapnyaaa dah lama tak makan...
siannya akak...take care ye kak nor..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...